13 fix és 2 mobil hóágyú is telepítésre kerül az I. ütem során már kialakított gépészeti aknákba, a hozzájuk tartozó elektromos bekötésekkel, gépészettel és PLC vezérléssel együtt.
A Normafa Park történelmi sportterületén olyan komplexum kialakítását tervezi, amely érinti az egyik régi sípálya helyreállítását is – tájékoztatta lapunkat a kivitelező Penta Kft.
Ezek a pályák már a XIX. század elején használatban voltak A 1970-es 80-as években ugyan sífelvonók már működtek itt és próbálkoztak a hóágyúzással is, de az akkori technológia hosszú távon nem bizonyult megfelelőnek.
Havas teleken ezek a területek napjainkban is használatban vannak, ám a sport és kulturális igények megfelelő szinten történő kiszolgálásának érdekében a legmagasabb színvonalú szolgáltatások biztosításával szeretnék korszerűsíteni ezt a területet. Ezt a fejlesztést Budapest Főváros XII. Kerület Hegyvidéki Önkormányzata állami támogatásból valósítja meg.
A beruházás a Penta Általános Építőipari Kft. munkájával valósul meg.
A tervek egyik része a volt Sport Hotel területéről induló és a Szaniszló rét, valamint az Anna rét északi részén sífutó pálya, valamint szánkó és gyakorló pálya kialakítása.
A pályák területe megközelítőleg 7000 négyzetméter, mely kiegészül a 300 négyzetméteres technológiai épülettel, továbbá az ezt követő ütemek során kialakítandó, közönségkiszolgáló terekkel (kiszolgáló épület) is.
Az I. ütemben a hókészítési rendszer alapjait készítették elő a szakemberek mely során:
Mindezek mellett a sípálya megvilágítására szolgáló gépészeti aknák és a közvilágítási oszlopok elhelyezése is folyamatban van.
A kivitelező úgy informálta lapunkat, hogy a földkiemeléskor geotextília terítéssel óvták meg a gyep felületet, valamint a füvesítés helyreállítási munkák során külön figyelmet fordítottak arra, hogy csak olyan fűmagkeveréket alkalmazzanak, ami az adott területen őshonos növényfajokat tartalmazza.
A sípálya építési munkák II. üteme során a sífutó- és szánkópályához kapcsolódó gépészeti létesítmények fognak megvalósulni, melynek helye egy meglévő garázsépület átalakításával és teljes körű felújításával jön létre: tartószerkezeti, építészeti, gépészeti, villamossági és tűzvédelmi feladatokkal tarkítva.
Az épületen belül 3 darab víztározó medencét (egyenként megközelítőleg 100 m3-es tárolókapacitással) kell elhelyezni, amelyek a jövőben a hókészítési rendszer vízellátását fogják szolgálni. A víztározókban lévő víz megfelelő hőmérsékletűre hűtéséről egy hűtőtorony fog gondoskodni, melynek beépítése - az épület tetején - szintén ebben az ütemben fog megtörténni.
Telepítenek továbbá 13 fix és 2 mobil hóágyút is az I. ütem során már kialakított gépészeti aknákba, a hozzájuk tartozó elektromos bekötésekkel, gépészettel és PLC vezérléssel együtt.
Technológiai szempontból ezek a hóágyúk a legmodernebbnek számítanak, mivel a környező európai országokban a legtöbb sípálya hasonló felszereltséggel bír.
Az I. ütem kivitelezése 2021. májusában kezdődött, és határidő előtt elkészült. A II. ütem kezdete 2021.szeptembere. A projekt várhatóan 2022. márciusában fejeződik be.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.