A németországi központú autóipari vállalat újhartyáni üzeme a Strabag kivitelezésében és az Óbuda Group menedzselésében épült meg.
Ünnepélyes keretek között adták át kedden a REHAU-Automotive Kft. újhartyáni gyárát – olvasható a vállalat közleményében. Az 50 milliárd forint értékű beruházás alapkövét 2018 szeptemberében tették le, melyről lapunkban is beszámoltunk. Az épület 2019 májusában érte el legmagasabb pontját.
A 63 ezer négyzetméteres épület kivitelezését a Strabag Építőipari Zrt. végezte, a német generáltervező az io-consultants GmbH, a magyar generáltervező az Óbuda Építész Stúdió Kft., a projekt- és költségmenedzsmentet, valamint a műszaki ellenőrzést az Óbuda-Újlak Zrt. végezte.
A munka során fröccsöntő- és festőüzem, összeszerelő üzem, logisztikai háttér, irodaépület, öltözők, étterem, valamint kiszolgáló egységek épültek.
A hivatalos megnyitó ünneplés is egyben: eddig több mint egymillió festett termék került ki a gyártósorról, amelyből közel 300 ezer darab lökhárító volt.
Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter a helyszínen kiemelte: a REHAU beruházásainak és az elmúlt éves tevékenységeinek is köszönhetően Magyarország bekerült a világ 20 legnagyobb autóipari exportőr országa közé, és az elmúlt években háromszorosára nőtt csak a lökhárító exportja is.
Szente Ferenc gyárigazgató, ügyvezető igazgató elmondta: a gyártást 2020 elején kezdték meg, a termelés ütem szerint halad.
„Az újhartyáni egység már a második REHAU-gyár Magyarországon. Az elmúlt két évben a pandémia által okozott gazdasági nehézségek ellenére is folyamatosan bővítjük a dolgozói létszámot. Két év alatt 350 fő került felvételre, így már 900 fő dolgozik a REHAU Magyarország színeiben. A következő 2-3 évben szeretnénk további 300-350 embert felvenni, ugyanis az új elnyert üzleteinkhez kapcsolódóan további kapacitásbővítő beruházások várhatóak, amelyek a fröccsöntő üzemet és az összeszerelő üzemet érintik”
– árulta el Szente Ferenc.
A vállalat közleményében kitér arra, hogy a REHAU világszínvonalú robottechnikát alkalmaz elsősorban a festőüzemben, és folyamatosan frissíti az újgenerációs gépparkot – többek között ennek is köszönhető, hogy a festett műanyag alkatrész gyártók éllovasai között tartják számon.
Hozzátették: a vállalat kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelemre. A legkorszerűbb technológiáknak és gépparknak köszönhetően a lakkozás során − többek között − energia és víz spórolható meg: hővisszanyerés, levegőkeringetés, száraz üledékmegkötő rendszerek és utóégető berendezések használatával növelik az energiahatékonyságot, a folyamatok így alig adnak le szennyvizet vagy elhasznált levegőt a környezetbe. A festékellátó rendszer kialakítása pedig lehetővé teszi a minél kevesebb festék felhasználását a folyamatok során.
A REHAU jelenleg a világon elérhető legfejlettebb rendszert használja, amelynek alapján az alapozó és bázisfestés során vízbázisú festéket használ. Az applikációból származó gázokat két lépcsőben ártalmatlanítja.
Közbeszerzési eljárást indított az Építési és Közlekedési Minisztérium Dunaharaszti 24 tantermes új iskolájának, zeneiskolájának, tornatermének generáltervezésére.
Speciális összetételű aszfalttal kialakított kopóréteg, három átépített kanyar, háromszorosára növelt bukótér - csak néhány munkafolyamat, amit a Colas Út Zrt. elvégzett a balatonfőkajári versenypályán. A célegyenes kivételével, a szakemberek a teljes pályahosszon dolgoztak. A Balaton Park Circuit rövidesen megkaphatja a MotoGP és Superbike világbajnoki futamok megrendezéséhez a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) legmagasabb szintű pályalicencét.