Nyolc elővárosi vasútvonal érintett: a hegyeshalmi, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi, a kunszentmiklósi, a ceglédi, az újszászi, a hatvani és a szobi vasútvonal.
A Budapestre érkező vasútvonalak mentén 48 állomáson - Kápolnásnyéktől Törökbálintig, Ceglédtől egészen Szobig - több mint 3000 P+R-parkoló és 2000 B+R-biciklitároló tervezését kezdték meg – írta Facebook oldalán Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára. Vitézy Dávid vezetésével a Budapest Fejlesztési Központ négy céggel (konzorciummal) megkötötte az erre vonatkozó szerződéseket.
„A közlekedés Budapest egyik legnagyobb kihívása. A célunk, hogy csökkentsük a városba beözönlő autók számát, kevesebb legyen a dugó, tisztább a levegő. Ehhez kulcsfontosságú az elővárosi vasút fejlesztése”
– olvasható a bejegyzésben.
„De a vasút csak akkor lesz versenyképes, ha a rövidebb menetidő, a korszerűbb utastájékoztatás és az új, alacsonypadlós, légkondicionált motorvonatok mellett könnyen át is lehet rá szállni. Ezt segíti, ha minden egyes megállóban van kellő számú parkoló, ahol biztonságosan ott lehet hagyni az autót és a biciklit” – folytatta az államtitkár.
Ma a forgalmasabb elővárosi vasútállomásokon a reggeli csúcsidőszakban hamar elfogynak a szabad helyek, sőt bizonyos megállókban egyáltalán nincs is hol szabályosan letenni az autót. Így az ingázók sok esetben az állomás körüli utcákban hagyják azokat, ami érthetően zavarja a helyi lakosokat és a forgalmat. Erre a helyzetre jelentenek megoldást az új P+R-parkolók - néhol felszíniek, egyes nagyforgalmú megállókban pedig könnyűszerkezetes parkolóházak épülnek.
48 forgalmas helyszínen több mint 3000 parkolót és 2000 biciklitárolót építenek. Ezzel megduplázódhat a férőhelyek száma.
Nyolc elővárosi vasútvonal érintett: a hegyeshalmi, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi, a kunszentmiklósi, a ceglédi, az újszászi, a hatvani és a szobi vasútvonal.
A tervezésre négy céggel (konzorciummal) kötött szerződést a Budapest Fejlesztési Központ:
Az engedélyezési, kiviteli és tendertervek 2023-ban készülhetnek el.
A nagy budapesti csomópontok mellett és Budapest szélén is létrehoznak új P+R-férőhelyeket: Kelenföldön, az őrmezői oldalon legalább 1500 férőhelyesre bővítik a meglévő parkolóhelyek számát, a Mexikói útnál és a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál szintén 1500 új hely lesz.
„Ezek mind-mind olyan fejlesztések, amelyek csökkentik a budapesti gigadugókat, és egyaránt szolgálják az agglomerációban élőket és a budapestieket, az autósokat és a tömegközlekedőket.”
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.