2024.04.25, Csütörtök
Sátrak alatt kezdik festeni az új pályaszerkezetet a Lánchídon

Sátrak alatt kezdik festeni az új pályaszerkezetet a Lánchídon

magyarepitok.hu, BKK

2022.04.29. 14:57 - Szabó Ákos

Elkezdődött a medernyílás pályaszerkezetének, valamint a láncok alsó szakaszának rozsdásodás elleni védelme a Lánchídon, melynek projektjén az A-Híd Zrt dolgozik. A munkához sátrakat állítottak fel, amelyeket folyamatosan mozgatnak majd a szakemberek. Emellett már a parti nyílásokban is folyamatosan helyezik be az új acél pályatáblákat, és jól haladnak a helyszíni kőmunkák.

Hirdetés

Már a kezdetektől fogva beszámoltunk a Lánchíd felújításáról, mely immár egészen előrehaladott szakaszában van az A-Híd Zrt. kivitelezésében. Írtunk arról, amikor elszállították az oroszlánokat, meglátogattuk a szobrokat a resturátorműhelyben, de az építkezéshez szükséges toronydaruk felállításánál is ott voltunk (itt alvállalkozóként a HBM Soletache Bachy Kft. végzett munkát).

 

A főváros épített öröksége tekintetében meghatározó jelentőségű projekt továbbra is zökkenőmentesen zajlik. A híd középső részén már elkezdődött az új acél pályatáblák, a javított bentmaradó szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának korrózióvédelme. A medernyílás pályaszerkezetén végzett munkához eddig négy festősátort állítottak fel a hídon, amelyeket folyamatosan mozgatnak majd a szakemberek, ahogyan haladnak előre a korrózióvédelmi bevonatrendszer felvitelével - írja sajtóközleményében a BKK.

 

 

A láncok pilonokból leérkező részeinek festését már tavaly év végéig elvégezték a kivitelező munkatársai, a pályaszinten azonban csak azután láthattak hozzá a rozsdásodás elleni védelemhez, hogy az acélszerkezeti munkákat elvégezték, továbbá elbontották a hatalmas elemeket mozgató bakdaruk különleges sínpályáját.

A láncok többi szakaszához hasonlóan a ponyvával borított állványzat alatt ezúttal is szemcseszórással távolítják el a régi festékrétegeket, majd felviszik az újakat. A budai és a pesti pilon koronasaruin, illetve a budai lánccsatornában továbbra is dolgoznak a szakemberek.

 

 

A pillérek között már elkészült az új járda

Közben már a parti nyílásokban is ütemezetten zajlik az új ortotróp acél pályatáblák elhelyezése. A 380 méter hosszú hídon a két pilon közötti – csaknem 200 méteres szakasz – tavaly december közepére egybefüggően járhatóvá vált, az alatta lévő régi acélszerkezeteken ugyanakkor még ezernyi hibát kellett kijavítani az elmúlt hónapokban. Elkészült időközben a pillérek közötti szakasz mindkét oldalán az új gyalogosjárda, és a szakemberek folyamatosan helyezik be a pályaszint alatti új vizsgálójárda szerkezetét is.

Most már a pillérek és a partok közötti részen haladnak „kifelé” az új útpályát alkotó, 6-8 tonnás acélelemek elhelyezésével. Az eddigieknek megfelelően szimmetrikusan, két irányba haladva dolgoznak, néhány héten belül pedig a járdát is elkezdik építeni ezen a szakaszon.

 

 

A zászlótartó bástyák kőfelületei is megújulnak

A tervek szerint végzik a műhelymunkákat és a helyszíni kőmunkákat is. A pesti oldal déli zászlótartó bástyájának kövei már teljesen megújultak, és az északi bástyán is hamarosan befejeződnek a munkák. A kőfelületeket letisztították, a sérüléseket javították, és a szükséges kőcseréket is elvégezték, majd a pótlásokat az oroszlánszobrokhoz hasonlóan patinázták, vagyis a színüket a bástyák többi részéhez igazították. Ezekre az építményekre a felújítás során díszvilágítást szerelnek, amely megvilágítja a bástyákat és az új zászlótartókat, illetve zászlókat.

 

 

Galéria

Mi épül?A-Híd Zrt.LánchídBudapestHBM Kft.

Hírlevél

Hirdetés