Az A-Híd építi meg a modern szerkezetet és restaurálja a híd évszázados értékeit is.
Ismét kézzelfogható eredményt mutattak be reggel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában megvalósuló Lánchíd projektjében, melyről rendszeresen beszámolunk. A fővállalkozó A-Híd Zrt. bemutatta reggel az első felújított és újrafestett láncrészt a Lánchídon: így most először látható a híd majdani kékesszürke színe. Mint a helyszínen lapunk megtudta, 14 lánckötegen és a hozzájuk kapcsolódó függesztőelemeken végeztek jelentős restaurációt. Állványról végezték el a munkát és először szemcseszórással tisztították meg az elemeket. Ezt követően applikálták az alapozó, a közbenső, és a híd végső, kékesszürke színét adó fedő festék rétegeit is.
MInt kifejtették, a korrózióvédelmi munkákat folyamatosan, felülről lefelé végzik el a híd lánc- és kapcsolódó elemein. Az A-Híd és alvállalkozói a láncok csuklójánál egy különleges, flexibilis bevonatrendszert használnak, ami akár követni tudja a láncszemek mozgását is.
A projekt során a láncszemek és a függesztőrudak esetében mintegy 23 ezer négyzetméternyi felület korrózióvédelmére kerül sor.
Emellett bemutatták a budai kerékpáros aluljáró bontását is, ami helyett
adnak majd át a közlekedésnek.
Az eddig használt íves falakkal elkészült, három méter széles kerékpáros alagút helyett négy méter szélességű aluljárót adnak majd át, függőleges kialakítású oldalakkal, így a kétirányú biciklisáv mellett egy 1,75 méter széles járdát is kiépíthetnek a gyalogosforgalomnak.
Legutóbb arról számoltunk be a hídfejlesztés és restauráció kapcsán, hogy az új, acél pályaszerkezet első eleme a helyére került. Az elöregedett vasbetonpályát váltó, trapézbordákkal merevített – úgynevezett ortotróp – acélszerkezet jelentősen könnyebb az elődjénél, ezért jobban kombinálható a régi hídszerkezettel.
A híd felújításához csaknem száz acél pályatáblára van szükség. Ezek beépítése ütemezetten követi a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási, illetve korrózióvédelmi munkáit.
A Lánchíd felújítását a Duna fém- és lőszermentesítésével kezdte meg májusban a kivitelező A-Híd Zrt. Ezt követően a pesti oldalon felállították a toronydarut, átépítették a Clark Ádám teret, közben elkészült az átkelő függesztett állványzata. Június 16-án teljesen lezárták a hidat a forgalom elől. Másfél héttel később a fém- és lőszermentesítés lezárásaként egy török kori ágyúgolyót emeltek ki a víz alól, július elejére pedig a budai oldalon is összeszerelték a toronydarut. A híd pályaszerkezetének bontása július közepén kezdődött, az első elemet augusztusban helyezték el, illetve ugyanebben a hónapban szállították el a restauráló-műhelybe az ikonikus oroszlánokat is – erről cikket és videót is készítettünk.
A Lánchíd 2023-ban készül el.
Biztonságosabbá teszi a biciklis közlekedést az újonnan épülő kerékpárút a Pest vármegyei településen. A fejlesztés a SWIETELSKY Magyarország Kft. munkájával valósul meg.
A romániai Bihar megyében 8-9 millió euró értékű beruházás lezárultával adnak majd át 139 kilométer hosszú biciklis útvonalat, keresik a kivitelezőket.