Az A-Híd egy hónappal a lezárás után már számos feladatot elvégzett, most látványos szakaszhoz értek a munkák.
Rendszeresen írunk a főváros legpatinásabb hídjának felújításáról, a Lánchíd projektjéről. Legutóbb a budai oldalon felépített daru kapcsán írtunk cikket, most pedig a pályalemez bontásáról készített képeket fotósunk a helyszínen, illetve kapott tájékoztatást a magyarepitok.hu.
Az átkelőt mintegy egy hónapja zárták le teljesen a forgalom elől. Azóta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megbízásából a fejlesztést kivitelező A-Híd Zrt. folyamatosan, a terveknek megfelelően halad a munkálatokkal.
A hídról leszerelték a dísz- és közvilágítást, illetve az aszfaltot is eltávolították az úttestről, és az útszegélyek bontásával is előrelépett a cég. A híd útpályájának jelentős átalakítása is a projekt része: az átkelő eddig használt elöregedett szerkezetének elbontása egy hete kezdődött el.
Mint lapunk megtudta, a már nagy használatot látott vasbeton pályalemezt a híd közepéről két irányba indulva először darabokra vágják.
A Lánchíd teljes szélességében 4 ilyen darab körbevágása a feladat része: ezek súlya 2, valamint 3,5 tonna között mozog.
A hatalmas darabok "kiszabadítása" után a részeket kiemelik, és ezt követően szállítják el. Helyükön ideiglenesen óriási üres "lyukakat" láthatnak majd a fővárosiak: ezeken keresztül meg lehet majd tekinteni a híd tartószerkezetét.
Fontos része a folyamatnak, hogy a Lánchíd projektje során bent maradó elemeket mérnökök és tervezők vizsgálják majd meg: a szakemberek szava alapján dől el, hogy a megtartandó elemeken milyen javítások szükségesek.
Mindeközben a darurendszerről is hír érkezett: az építkezést nem csak a pesti és budai oldalon felállított toronydaruk, hanem a hídon használt bakdaruk is segítik, ezek is elkészültek, és még ma a hídra is emelik a gépezeteket. Végezetül pedig megtudtuk még: elkészült a híd sínpálya-rendszere is, melyet a most helyükre kerülő bakdaruk használni fognak az átkelő különböző részeinek elérésére.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.