A 11 méter hosszú és 3,5 méter széles acél pályatáblát egy bakdaru helyezte el a híd közepére az A-Híd által kivitelezett beruházásban.
Szerdán délben újabb mérföldkőhöz ért az A-Híd Zrt. kivitelezésében és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában zajló felújítás a Lánchídon: helyére került az új acélszerkezet első eleme.
A 11 méter hosszú és 3,5 méter széles, mintegy 8 tonna tömegű acél pályatáblát egy bakdaru vitte be, és helyezte el a híd közepére, ahol korábban a híd „felszeletelésével” a bontási munkák is indultak.
A mostani fázis előzményeként július végén számoltunk be arról, hogy a Csepelen gyártott hatalmas elemek közül az első kettő megérkezett a hídhoz.
A szerdai mozzanat bizonyos értelemben fordulópontnak is tekinthető, hiszen a július első felében kezdődött - és ezután is folytatódó - bontás után most először került új elem a hídra.
Ezzel megkezdődött az ortotróp acél pályaszerkezet építése.
A BKK sajtóanyaga szerint mielőtt az új acélelemet a helyére emelték volna, a bentmaradó szerkezetet felkészítették a pályatábla fogadására, felmérték az állapotát, és elvégezték rajta a javításokat.
Az új elemet a beemelése után a pontos helyére illesztik, később pedig odahegesztik. A beépítése után még két festékréteget visznek fel rá, hogy megvédjék a rozsdásodástól. Az acél pályatáblák beépítése ütemezetten követi a bontást, valamint a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási munkáit.
A közlemény emlékeztet, a Lánchíd 94 darab ortotróp pályatábláját Csepelen gyártják, és még üzemi körülmények között ellátják alapozó festékréteggel, majd közúton, különleges útvonalengedéllyel szállítják a helyszínre. Az acél pályatáblákat a Lánchídon már a különleges sínrendszeren közlekedő bakdarukkal mozgatják, amelyeket szintén kifejezetten az átkelőre terveztek, és egyedileg gyártottak a felújításhoz.
A medernyílásban befejeződött az elöregedett vasbeton pályalemez bontása, a feltáruló szerkezeteket folyamatosan vizsgálják és javítják.
A következő hetekben a már kiemelt vasbeton szeletek alatti elemeken dolgoznak a szakemberek, és fokozatosan kerülnek a helyükre az új acél pályatáblák.
Közben folyamatosan halad a láncok rozsdásodás elleni védelme, és elkezdődött a festésük is. Ha a két pilon közötti részen befejezik a korrózióvédelmi munkát, és a láncok állványzatát lebontják, láthatóvá válnak majd a híd első, teljesen felújított szerkezetei. Ezután – még szeptemberben – indulhat a medernyílásban a korlát, valamint a járdák bontása is.
A Lánchíd 2023-ra újul meg teljesen. A korszerűsítéssel kapcsolatos hírek, információk és aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.