Az A-Híd kivitelezésében megújuló történelmi híd új pályaszerkezete átlagosan hat tonnás acéltáblákból áll majd.
Múlt héten beszámolunk arról, hogy az A-Híd Zrt. szakemberei elkezdték elbontani a régi, elhasználódott pályaszerkezetet az átkelőn: az régi vasbeton szerkezetet mintegy „felszeletelik” és így emelik ki helyéről. Mint korábban, a Lánchíd-felújítás elején szervezett sajtótájékoztatón egy történelmi visszatekintés során elhangzott: a kivitelező nemcsak elbontja a pályaszerkezetet hanem teljesen újjá is építi.
Talán a pályaszerkezet történetén keresztülérhető tetten legjobban a Lánchíd megújulása és a hidász szakma technológiai fejlődése az elmúlt bő másfél évszázadban:
A vasbeton-pályalemez és pályaszerkezet mostanra már elöregedett, és fontos, hogy modern, acélszerkezetre és lemezekre cseréljék. Ez sokkal jobban reagál a terhelésre, tartósabb és sokkal könnyebb is, mint a vasbeton, így az évszázados hídnak sokkal szervesebb részét tudja majd alkotni, mint az eddigi pálya.
Most a beruházó BKK az úgynevezett ortotróp acél pályalemezek csepeli gyártási helyszínén mutatta be a folyamatot, ahová fotósunk is ellátogatott.
Mint a helyszínen megtudtuk, összesen 94 darab acéltábla készül el és darabonként átlagosan 6 tonnát nyomnak majd (ezzel együtt összeségében a híd könnyebb lesz felszerelésükkel, mint a régi pályalemezzel volt). Az első elemek pedig már el is készültek.
A pályalemezek átlagos mérete 3,4 x 7,3 méter, azonban várhatóan ennél is nagyobb elemeket is gyártanak majd. A már legyártott első acéltáblákat még korrózióvédelmi bevonattal látják el, ezt követően pedig várhatóan néhány héten belül szállítják el őket az újjáépülő hídhoz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.