A projekt során a meglévő zajárnyékoló falak átépítése és magasítása történik meg átlátszatlan tömör, fabetonos Durisol panelek felhasználásával.
Zajárnyékoló fal épül az M0-ás autóút M3-as autópálya felé vezető oldalán, a péceli csomópont környezetében. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában zajló projekt fővállalkozójának, a Duna Aszfalt Zrt. megbízásából a kivitelezést a Szomor és Társa Építő Kft. végzi a Leier Hungária Kft. Durisol falrendszerének beépítésével.
Major Tamás, a Leier Hungária Kft. mélyépítés, környezettechnika, vasútépítés és Durisol üzletágvezetője a projekt kapcsán elmondta, a környező országokban szigorúbb elvárásokat fogalmaztak meg, amelyeket az évről-évre növekvő forgalmi zajhatások elleni védelem érdekében támasztottak.
„A Leier folyamatosan fejleszti termékeit, ez fokozottan érvényes a Durisol zajárnyékoló falakra is. Ezekkel a - nemzetközi tapasztalatból született, hazai előírásoknál szigorúbb követelményeknek is megfelelő értékekkel bíró - Leier zajárnyékoló falakkal hamarosan találkozhatnak a közlekedők és a védendő oldalon élők Magyarországon is. A kifejlesztett fal rendkívüli akusztikai jellemzőkkel bír, mivel léghanggátlási osztályba sorolása B4, hangelnyelési osztálya A5.”
Az említett szakaszon a teljes, beépítésre szánt tömör, fabetonos Durisol zajfal panelek mennyisége 2567 négyzetmétert tesz ki.
A Leier nemcsak gyártja és szállítja a falrendszer lábazati vasbeton elemeit és a zajárnyékoló paneleket, hanem az oszlopok közé történő beemelésben is közreműködik a panel szállítást végző cégek segítségével.
Papné Makray Zsuzsanna, a Szomor és Társa Építő Kft. vállalkozás vezetője a kivitelezés részleteit ismertette. A munkálatok az M0-ás autóút keleti szektorában, a jobb pálya oldalon, a Pécel forgalmi csomópont térségében zajlanak, az 51+500 – 52+100 kilométer szelvények között.
A projekt során a meglévő zajárnyékoló falak átépítése és magasítása történik meg. Ennek keretében a meglévő zajárnyékoló falakat elbontják és új, fabetonos, Leier Durisol zajárnyékoló paneles falakat alakítanak ki. A meglévő falak fabetonos paneljeinek cseréje is megtörténik új, fabetonos, Leier Durisol panelekre. Továbbá egyes szakaszokon a meglévő falra reduktor elemeket helyeznek el, illetve a meglévő, átlátszó fal panelcseréjét szintén elvégzik a meglévő oszlopok magasításával.
A munka 2022. április 20-án vette kezdetét és 50 nap áll a kivitelezők rendelkezésére a befejezést illetően. Az alábbi nagyobb lépésekből tevődik össze a zajárnyékoló falak beépítése:
A vállalkozás vezető elmondta, jelenleg alapozási munkák folynak, valamint a tartóoszlopok beépítési és lábazati elemeinek elhelyezési munkái. A Durisol zajfalak előnyeiről hozzátette: vandálbiztosak, magas zajelnyelő és léghanggátló képességgel bírnak, az előírt paraméterek szerinti, gyors és egyszerű beépíthetőség jellemző rájuk, és nem mellesleg környezetbarát alapanyagból készülnek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.