A Strabag kivitelezésében elkészült átrakóállomással a dél-pesti térségben a lakossági hulladék begyűjtését kevesebb járművel és gyorsabban lehet elvégezni.
Megkezdte működését az FKF logisztikai szolgáltató központja, és emellett új hulladékudvar áll a fővárosi lakosság rendelkezésére – derült ki a 2022. augusztus 29-i sajtóeseményen.
A Budapest XVIII. kerületi Ipacsfa utcában lévő Cséry-telep évtizedeken át a főváros kommunális hulladéklerakója volt, később elkezdtek szennyvíziszapot is hordani oda, és illegális hulladéklerakónak is használták.
A fővárosi önkormányzat a Cséry-telep kármentesítésére, és egy logisztikai és szolgáltatóközpont megtervezésére és kialakítására kiírt pályázatát a Strabag Építőipari Zrt. nyerte meg 2019 őszén. A projekt a KEHOP keretében valósult meg közel 7 milliárd forint európai uniós finanszírozásból, a főváros több mint 1,8 milliárd forintot biztosított saját forrásból.
A kivitelező talajcserét és bontást végzett a résfal és a telekhatár közötti mintegy 7-14 méteres sávban, és csaknem ötméteres mélységig eltávolította a szennyezett salakos talajt, és a helyére tiszta földet töltött vissza, mindezt mintegy 6,2 ezer négyzetméteren.
A létesítményben egyszerre négy hulladékgyűjtő autó ürítheti a szemetet az átrakóba, amelyben egy présgép konténerekbe tömöríti a hulladékot. Naponta 20-25 hulladékgyűjtő autó ürítheti itt a szemetet, és a tömörítés után nyolc konténeres vontató viszi innen hulladékot.
A fejlesztésnek köszönhetően évente mintegy 110 ezer tonna szemetet tudnak tömörítve elszállítani a hulladékártalmatlanító helyekre.
Az eseményen Tüttő Kata, városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes kiemelte: „A most átadásra került központ csak egy eleme egy nagy rendszernek. A központ egyik célja, hogy ebből a régióból csökkentsük a kukásautók számát és kibocsátását, melyek innen hulladékégetőbe, hulladéklerakóba szállítják a lakossági hulladékot. A hulladékot itt tömörítik, és innen kevesebb autó viszi azt el a hasznosítási helyre.”
Temesvári Gergely, üzemvezető elmondta: „Június 20-án kezdtük a próbaüzemet, melyet augusztus 3-án zártuk sikeresen, azóta folyamatosan üzemelünk. Menet közben igény merült fel apróbb változtatásokra, melyeket a kivitelező Strabaggal együttműködve megoldottunk.”
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.