2024.04.23, Kedd
A visszaszámlálás elkezdődött: rövidesen újabb szakaszon autózhatunk az M6-os autópályán 
Fotók: magyarepitok.hu

A visszaszámlálás elkezdődött: rövidesen újabb szakaszon autózhatunk az M6-os autópályán 

magyarepitok.hu

2024.01.22. 08:01 - Sándor Csilla

Már zajlik a próbaüzem és a műszaki átadás-átvételi eljárás az M6-os autópálya zárószakaszán. A beruházással teljessé válik az Adriai- és a Balti-tenger térsége közötti TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala. 

Hirdetés

A Bóly és Ivánvárda közötti 20 kilométer hosszú útszakasz kivitelezője az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából, a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma. A 26,6 méteres koronaszélességgel, középen fizikai elválasztással, leállósávval épülő autópálya-szakasz, nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken épül meg.  

Közeledik az M6-os átadása

Rendszeresen beszámoltunk az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításának munkálatairól. Legutóbb az ősz elején tudósítottunk arról, hogy elkezdték a forgalomtechnikai eszközök kivitelezését.

A portálunkhoz eljutott információk szerint januárra a beruházás megvalósítása az utolsó szakaszba lépett. Boldizsár Gábor, a Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője a Magyar Építőknek elmondta, még az ősz folyamán befejezték a hiányzó aszfaltburkolatok, földútcsatlakozások, üzemi lehajtók megépítését. A csomópontoknál összezárták a vadvédőkerítéseket.

Elkészült valamennyi forgalomtechnikai eszköz (burkolatijelek, jelzőtáblák, szalagkorlát, fényvédőháló) és a közlekedés biztonságát szolgáló TSM állomás (Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer) parkolóinak és járdáinak térkövezése is. Boldizsár Gábor hozzátette, hamarosan lezárul a kivitelezéssel érintett területek rekultivációja is.

Körforgalom, különszintű csomópont, TSM állomás, különleges hidak épültek 

A szakember a beruházás kapcsán kiemelte, számos különleges feladatot kellett megoldaniuk. A 21 kilométeres szakaszból Duna Aszfalt Zrt. által kivitelezett 11 km-en különszintű csomópont, csatlakozó 2km-es bekötőúttal és körforgalommal, egy völgyhíd, valamint több jelentős műtárgy is megépült. Utóbbiak egyike a különleges ívű és méretű vadátjáró volt. 

A vadátjárón kívül, komoly szakmai kihívás volt a vasúti híd betolása és a TSM állomás sokrétű feladatainak összehangolása, ami nagyfokú kivitelezői ütemezést és szervezést igényelt.

Elkezdődött a műszaki átadás-átvétel

A Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője elárulta, hogy az átadásig még milyen feladatokat kell elvégezni.  
„Folyamatban van a tereprendezések befejezése, ideiglenes létesítmények elbontása, elszállítása, a burkolatok takarítása, a TSM állomás területén a padok, hulladékgyűjtők, kerékpártárolók kihelyezése.”
Boldizsár Gábor elmondta azt is, a leendő üzemeltetők bevonásával már zajlik a TSM állomáson a rendszertechnika, víztisztítótechnológia, villamos és ÜHK rendszerek próbaüzeme. 


A szakember hozzátette, megkezdődött a műszaki átadás-átvételi eljárás, amelynek lezárása után kezdeményezi a megrendelő, Építési és Közlekedésügyi Minisztérium (ÉKM) a forgalomba helyezési és üzemeltetési engedélyezési eljárásokat az illetékes hatóságoknál. Az engedélyezési folyamat lezárása után, az engedélyek birtokában adható majd át a forgalomnak az M6-os autópálya zárószakasza.

Teljessé válik az Adria- és a Balti-tenger közötti útkapcsolat magyar szakasza

Az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításával a Duna menti- és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul. Továbbá a fejlesztés lehetővé teszi az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálását is. Az M6-os zárószakaszának átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala. 

Galéria

Mi épül?M6-os autópályaDuna Aszfalt Zrt.Strabag

Hírlevél

Hirdetés