Két vasúti felüljáró és három csomópont megépítésével számolnak a Békéscsabát délről elkerülő út tervezésekor.
A 444-es és a 44-es főutakat összekötő, Békéscsabát déli irányban elkerülő 2x2 sávos út tervezési feladatainak elvégzésével bízta meg az Építési és Közlekedési Minisztérium a RODEN Mérnöki Iroda Kft.-t és a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.-t.
Újabb elkerülő út mentesítheti Békéscsabát a településen áthaladó forgalomtól. A várost nyugati irányban kikerülő közlekedési folyosón kívül, amelynek kivitelezés már tart, egy újabb, a megyeszékhelyet délről mentesítő útszakasz tervezése kezdődhet el.
A RODEN Mérnöki Iroda Kft. és a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. adta a 444-es és a 44-es főutat összekötő, 2x2 sávos út mérnöki feladatainak elvégzésére a legjobb ajánlatot az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint.
A feladatuk egy tanulmányterv elkészítése, ami segíti a döntéshozókat a megfelelő nyomvonal kiválasztásában.
A tender leírása szerint az elkerülő eltér majd attól a nyomvonaltól, amely már rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel is. A változások miatt új környezeti hatásvizsgálat elkészítése, valamint új és a meglévő környezetvédelmi engedélyek beszerzésére is a nyertes ajánlattevők feladata lesz.
A két cégnek a tervezés során figyelembe kell vennie a Szeged – Debrecen közötti 2x2 sávos főút környezetvédelmi engedéllyel rendelkező nyomvonalát, valamint a tervezett út által érintett 128-as és a 120-as vasútvonalakat és azok jövőbeni fejlesztéseit. Az említett két vasút közül az első, Békéscsabát köti össze Vésztő érintésével Püspökladánnyal, míg utóbbi Szolnok-Lökösháza irányába biztosít kötött pályán kapcsolatot. Az előzetes tervek szerint Békéscsaba déli elkerülője:
A Nemzeti Atlétikai Központ komplexumában a Stadionpark és a Panoráma Sportpark nyújt szabadidős programra lehetőséget.
Többek közt az ár-apasztó műtárgy leszakadt rézsűjének helyreállításán dolgozik a HE-DO.