Szilárd burkolatot kapott a Naszályt Dunaalmással összekötő külterületi út a STRABAG kivitelezésében.
A 2142 méteres közlekedési folyósó a település Malom közben lévő hídjától indul és a Budapest-Hegyeshalom vasúti fővonal vasúti átjárójában ér véget. A közelben áll a műemlék védettségű, a római kori kőbányából származó kváder kőalapra emelt malom, amit az Esterházy család építtetett a 18. század második felében.
Ünnepség keretében adták át az uniós forrásból fejlesztett utat. Maszlavér Petra a település polgármestere arról beszélt, hogy közel fél évszázada vártak az itt élők arra, hogy az időjárásnak erősen kitett rossz minőségű földút szilárd burkolatot kapjon és általa Naszály kapcsolódhasson Dunaalmáshoz, az 1-es főúthoz és a környékbeli településekhez. A polgármester köszönetet mondott többek között a kivitelezést végző STRABAG munkatársainak, akik nemcsak a naszályiak régi álmát váltották valóra, hanem a község legnagyobb projektjét valósították meg.
A település eddigi történetének legjelentősebb beruházásához az önkormányzat önerőként 13 millió forintot biztosított, az uniós forrással együtt a beruházás 232 millió forintból készült el.
Michl József a Tatai Kistérségi Többcélú Társulás elnöke az új út kapcsán kiemelte, hogy ezzel nemcsak a naszályiak számára vált elérhető közelségűvé az Által-ér kerékpárúthoz való csatlakozás, hanem a kerékpáros turisták számára is könnyebb lesz a település, a malom megközelítése. Egy 500 méteres szakasz kiépítésével Naszály megújított útja csatlakozni tud a térség kerékpárosait kiszolgáló hálózathoz.
Michl József hozzátette, a környéken először Tatáról Vértesszőlős felé készült el a kerékpárút Tatabányáig, aztán a szomódi, majd a dunaalmási és a baji és agostyáni szakaszokat adták át. A jövőben elkezdődhet a Naszály és Kocs irányába tartó kerékpárút fejlesztése is Tata irányából.
Popovics György a vármegyei közgyűlés elnöke, szintén a térségben zajló kerékpárút építések jelentőségét hangsúlyozta. Kiemelte, a vármegyében cél, hogy keleti-nyugati és észak-déli irányban is kialakítsák az útvonalakat a bringások számára és azokat idővel össze is fűzzék. Majktól Dunaalmásig már elkészült egyik ága a hálózatnak, amely turisztikai és a helybeliek mobilitása szempontjából is jelentős előrelépés.
A naszályi projektben, amelyet a STRABAG kivitelezett 5 méteres koronaszélességgel, 3 méteres sávszélességgel alakították ki a Dunaalmásra vezető utat. A burkolatot két oldalon egy méter szélességben zúzottkő padka határolja.
A fejlesztés része volt az útvonalon lévő 11 méter hosszú, hét méter széles híd felújítása is. A vasbeton szerkezetű átjárót korrózióvédelemmel látták el, a hiányzó korlátelemeket pótolták.
A kivitelező ezenkívül elvégezte négy földút esetében, amelyek az új szilárdburkolatú úthoz csatlakoznak a sárrázó szakaszok kialakítását. A földutakra szórt zúzottkő terítés megakadályozza a mezőgazdasági gépek általi sárfelhordást.
A naszályi fejlesztéssel, a kerékpársáv kialakításával a település az Által-ér völgyi Dunaalmás-Tatabánya kerékpárút részévé válhat. A Vértes és a Gerencse környékén kiépítettet kerékpárút az egyik legnépszerűbb a bringások körében. 2020-ban az Év kerékpárútjának választották az Által-ér festői tájakon kanyargó útvonalát.
Többek közt humuszdomb biztosítja a zajcsökkentést, és a hulladékhő újrahasznosítása csökkenti a környezetterhelést a WLP újabb épületében.
Pályázatot írtak ki a leégett nagykátai Váci Mihály Katolikus Általános Iskola tervezésére.