Az akkumulátorcella-gyár épülete elkészült, jelenleg az épületgépészeti és villamossági szerelések zajlanak.
Jövőre megkezdődik az akkumulátorcellák gyártása a CATL Debrecenben épülő gyáregységben – derül ki a világ vezető akkumulátorgyártó vállalatának november 20-i sajtóeseményén.
A debreceni Déli Ipari Parkban zajló beruházásban második európai akkumulátorgyárát építi a kínai vállalat, összesen 100 GWh éves termelési kapacitással. A szerdai tájékoztatás szerint a beruházás a finiséhez közeledik, az akkumulátorcella-gyár épülete elkészült, jelenleg az épületgépészeti és villamossági szerelések zajlanak. Az első cellák 2025-ben készülnek el a gyárban, az eredeti terveknek megfelelően.
Az elmúlt hónapok fontos mérföldköve volt, hogy az ügyfelek igényeire reagálva a CATL szeptemberben megkezdte az akkumulátormodulok összeszerelését a Debrecen Déli Ipari Parkban épülő gyáregység mellett bérelt 60 ezer négyzetméteres csarnokban.
A sajtóeseményen Jason Chen, a CATL európai működésért felelős ügyvezetője elmondta, a debreceni gyárban a legmodernebb, ipar 4.0 technológiát építik be, az üzem méretét és energiaigényét pedig sikerült a gyártási kapacitás csökkentése nélkül optimalizálni. „A gyártás zárt rendszerben történik majd és a vállalat nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelmi monitoring rendszer kiépítésére és működtetésére” – tette hozzá.
Elmondása szerint a vízfogyasztás csökkentése érdekében a CATL – a vállalat 2024 márciusi bejelentésének megfelelően – úgynevezett adiabatikus hűtőtornyokat működtet, és szürkevizet használ majd a gyárban, mintegy 50 százalékkal redukálva ezzel a létesítmény vízigényét.
Mindezek mellett az eseményen az is kiderült, hogy jelenleg a vállalat harmadik toborzási kampánya zajlik, és a cég létszáma mostanra meghaladta a 400 főt. A helyi toborzás fokozása mellett 2025-ben kínai szakemberek is érkeznek a helyszínre az ipar 4.0. gyártási technológia telepítése céljából, valamint az ő feladatuk lesz majd a gépek működtetéséhez szükséges know-how átadása is a helyi munkatársaknak.
Mintegy öt kilométer hosszan épülnek kerékpárutak Zala vármegyében a kis-balatoni régióban.
Az épülettömbök elhelyezkedése kiemelt városképvédelmi jelentőséggel bír; a történeti homlokzatok megőrzik eredeti arculatukat, visszaállítva a régi színezésüket.