Megújulhat a 2-es villamos vonalán az Erzsébet híd és a Lánchíd között húzódó viadukt, és megvalósulhat az Eötvös téri peronok akadálymentesítése.
A BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított a kivitelezésre, az infrastrukturális fejlesztések célja, hogy 2026 második felétől korszerű, alacsonypadlós CAF-villamosok közlekedjenek a 2-es villamos vonalán.
A világ tíz legszebb villamosvonala között szereplő vonalon, ahhoz, hogy 2026 második felében forgalomba álljanak az alacsonypadlós, 34 méter hosszú CAF-villamosok, több infrastrukturális beruházás szükséges. A BKK közleménye szerint ezek része a Pesti alsó rakpartnál lévő viadukt felújítása, a villamospálya átépítése, valamint az Eötvös téri peronok akadálymentesítése.
A projekt megvalósítását különös gondossággal kell elvégezni, a világörökség-védelmi helyszín miatt szigorúbb előírásoknak kell megfelelni, ezért a korlátok és kandeláberek felújítását, valamint a támfal hibáinak javítását restaurátori szakfelügyelet mellett végzik majd el.
Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint a kivitelezőnek a 2-es villamos forgalmának Március 15-e térig történő fenntartása érdekében ideiglenes vágánykapcsolatot kell beépítenie.
A BKK a beruházás keretében:
részlegesen felújítja és átépíti a 2-es villamos vágányai alatt lévő viaduktot, és úgy helyezi el a vágányokat, hogy elférjenek majd az arra közlekedő CAF-villamosok;
A közbeszerzési eljárás feltételes, a beruházás megvalósításához az Európai Unió támogatására lesz szükség, a munkálatok az eljárás eredményes lefolytatása és a forrás rendelkezésre állása esetén tervezetten 2025 első felében kezdődhetnek el.
A BKK közleményében kitért arra is, hogy az előkészítő munkálatok során megvizsgálták a Vigadó tér megállóhely akadálymentesítési lehetőségeit is. A folyamat végén azt állapították meg, hogy a műszaki kötöttségek és világörökség-védelmi előírások miatt a megállóhely teljes körű akadálymentesítése nem valósítható meg, de lehetőség van a jelenleginél szélesebb felszállóhely kialakítására. A jelentésben az is szerepel, hogy az alig 300 méterre lévő Eötvös tér megállóhely átalakításával a Vigadó tér akadálymentes elérése is javul a Duna-korzó folyamatos gyalogoszónáján keresztül.
A BKK és a Fővárosi Önkormányzat tervei szerint számos, a villamosokat érintő fejlesztés lehet még Budapesten, amelyek az Európai Unió társfinanszírozásával valósulhatnak meg. Ezek közé tartozik a járműflotta megújítása: az összesen 51 új CAF-villamos forgalomba helyezése. A BKK már dolgozik annak a tendernek a kiírásán, amelynek köszönhetően akár további több mint 100 új, korszerű villamos érkezhet Budapestre.
Összetett projekt kezdődik el, amelynek keretében a Szegedi Ipari Park közúti közlekedési kapcsolatait bővítik ki.
Földfeltöltési munkálatok zajlanak az új forgalmi előtér kiépítéséhez.