Az M1-es autópályától induló 813-as út ezzel elérte az 1-es főutat, a harmadik szakasz a 14-es útig hosszabbítja majd meg.
Átadták a forgalomnak a Győrt keletről elkerülő 813-as út második szakaszát. A nettó 3,3 milliárd forintból az STR Építő kivitelezésében megépült, 3,8 kilométer hosszú kétsávos út a korábban megépült 4,4 kilométer hosszú szakaszhoz kapcsolódik. Az első szakasz az M1-es sztráda és a győri Vonal út között épült, a mostani második ütemben az 1-es főútig hosszabbodott az elkerülő.
A NIF tájékoztatása szerint a második szakaszon egy új különszintű csomópontot alakítottak ki az M19-es autóútnál, és egy új körforgalmi csomópontot építettek ki az 1-es főúton. A csomópontok kialakítása érdekében az M19-esnek egy 1000 méteres, az 1-esnek pedig egy 250 méteres szakaszát átépítették.
A harmadik ütemmel együtt az elkerülő összesen 13,4 kilométeren épül meg 2018 elejére, és összeköti majd az M1-es autópályát a 14-es úttal.
Simon Róbert Balázs, fideszes országgyűlési képviselő, megyei fejlesztési biztos a megnyitón arról beszélt, hogy amikor elkészül a 813-as számú út harmadik üteme is, a város észak-keleti része is bekapcsolódik a megyeszékhely vérkeringésébe, továbbá úgy lehet Szlovákia, vagy Budapest irányába utazni, hogy nem kell a belvárosba bemenni.
Mayer András, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a harmadik ütem keretében mintegy 5,2 kilométer hosszú utat és egy hidat építenek a Mosoni-Dunán. A munkálatok várhatóan 2017 év elején kezdődnek.
A harmadik szakaszt az SHS Konzorcium építi, melynek tagjai a Strabag Általános Építő Kft., a Hódút Kft. és a Strabag AG. A kivitelezés nettó összege 14,85 milliárd forint.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.