A K+F projektben automatizált, emberi jelenlét nélkül működő eszközt hoznak létre, mely nagy sebességgel lesz képes vizsgálni.
Nagy pontosságú burkolatvizsgáló eszközön, illetve annak eljárási technológiáján dolgozik az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar és a Laterex Építő Zrt. konzorciuma. A magyar építőipar versenyképességét jelentősen javíthatja, ha a kivitelezők már a megvalósítás szakaszában olyan megbízható minőségi paraméterekhez jutnak, amelyek mellett az elvárt eredmények minimális kockázattal érhetőek el.
Az 1,09 milliárd forintos projekthez a konzorcium a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap által biztosított Versenyképességi és kiválósági együttműködések (VKE_17) program keretében mintegy 759,5 millió forint támogatást nyert. A projekt várhatóan 2021. február 28-án zárul.
A fejlesztés eredményeként létrejövő eszköz és az eljárás jelenleg teljesen újnak számít. Csupán egyetlen eszköz van, amely hasonló vizsgálatokat végez, de ennek adatfelvétele nehézkes, és az eszköz nem automatizált, továbbá folyamatos emberi jelenlétet igényel. A jelenlegi fejlesztés egyszerre nyújt megoldást mind a három problémára:
A projekt kiemelkedő eleme a megelőző kutatás, amely többek között feldolgozza az építészeti szakma által elvárt minőségbiztosítási feltételeket, valamint a mechatronikai, robotvezérlési, robotmechanikai, szoftveres vezérlés határterületeit is érintő szakmák által megfogalmazott kívánalmakat.
Az STR Hídgerenda termékcsalád 67-es látrányi elkerülőjén debütált.
Az elemeket milliméter pontossággal, rozsdásodásmentes eljárással készítik, egyedi kivitelben is.