A raktárépítkezésen már összeomlott a teljes kommunikácó, és több százezer eurónyi veszteséget okoztak rosszul infomrált alvállalkozók, amikor a myPlanhez fordultak. Csütörtökön szóltak a magyar cégnek, hétfőn már megtartották a prezentációt, majd a myPlan.cloud rendszert beüzemelni néhány perc volt, a dokumentációt feltöltötte és közben rendbe rakta egy talpraesett admin kolléga – egyetlen nap alatt. A nagyjából 80 projektrésztvevőnek gyakorlatilag egyik napról a másikra világossá vált, hogy mi a feladata és miből lehet dolgozni. Hibás tervkezelésből adódó veszteség nem volt többet.
Egy nagy nemzetközi generálkivitelező cég helyi leányvállalata elvállalta egy japán szerszámgyártó csarnok tervezését és kivitelezését. A beruházó japán, a generálkivitelező magyar, a tervezők angolok és franciák, a kivitelezők pedig különböző kelet-európai cégek vegyesen.
A lendületes indulás után a projekt majdnem vakvágányra futott: az FTP összeomlott, a levelezőszerver nem bírta a sok csatolmányt, az alvállalkozók elavult tervekből dolgoztak, és még a nyelvi nehézségek is akadályozták az építési munkát. Szerencsére lett megoldás.
Az egyik nagy probléma az volt, hogy óriási adatállománnyal dolgoztak, rengeteg tervet kezeltek a projekten belül, ráadásul minden tervnek több revízióját. Ennek volt ugyan egy központi FTP tárolója, de a tervek nem voltak megfelelően rendszerezve, és egy helyettesítés során a tervek rendezéséért felelős kollégák nagyon nehezen találták a szükséges fájlokat. Sokszor azt sem vették észre, amikor új terv került feltöltésre. Ez nem meglepő: próbáljuk meg kiszúrni az 5. mélységű mappában a 600 pdf és dwg közt megbúvó új fájlt.
A másik óriási probléma az volt, hogy a japán megrendelő projektmenedzser kollégái közül sokan egyáltalán nem beszéltek angolul, ami komoly kihívás elé állította a menedzsment csapatot a generál oldaláról.
A nagy építési projekt természetéből adódó óriási információáramlásra a menedzsment nem volt felkészülve. A szokásos emailes kommunikáció irányba indultak el, ami óriási káoszhoz vezetett. A szokásos emailes kommunikáció irányba indultak el, ami óriási káoszhoz vezetett.
A következő eset többször is megtörtént a projekt során:
Az épület már kivitelezés alatt állt, de a kivitelező kollégáknak feltűnt egy hiba a terven. Telefonáltak a felettesüknek, aki telefonált a felettesének, aki telefonált a felettesének, aki felhívta a tervezőirodát.
A tervezőiroda kollégája elkészítette a javítást, és elküldte a felettesének. A felettese elküldte a generálnak. A generál adminisztrátora elindította a cégen belüli jóváhagyást: elküldte a projekt vezetőnek, ő tovább a műszaki ellenőrnek, ő tovább a pénzügyre.
Valamiért a pénzügy visszadobta: a terven megint javítani kellett valamit. De közben a cég adminisztrátora véletlenül már elküldte a kivitelezésen dolgozó kollégáknak, akik azt hitték, hogy ez már a friss, jóváhagyott terv, és elkezdtek belőle dolgozni.
Ismert, hogy amikor egy alvállalkozó rossz tervből dolgozik hetekig, annak nagyon súlyos következményei vannak: a kivitelező vállalkozó így óriási kárt csinált (önhibáján kívül) azzal, hogy nem jóváhagyott terv volt a kezében. Ők maguk nem tudták ellenőrizni a terveket, egész egyszerűen követték a standard ügymenetet: tudták azt, hogy amikor az adminisztrátortól kapnak egy tervet, akkor nekik azt ki kell nyomtatni, és lehet belőle dolgozni.
Nem sokkal később, miután kiderült, hogy elégettek néhány százezer eurót, a kapkodás miatt még a levelezőszervert is túlterhelték, ami leállt a rengeteg csatolmány miatt. Emiatt mindenkit felengedtek az FTP szerverre, ami pedig nem volt felkészítve a terhelésre, és az is összeomlott.
Egy rémálommá vált a projekt a kivitelezés kellős közepén, mindenki túlórázott, a határidő pedig nagyon szorított.
Ekkor jött a myPlan.cloud a képbe.
A generálkivitelező egyik kollégája már hallott a myPlan.cloud szoftverről, felvették a kapcsolatot a céggel egy csütörtöki napon, és kértek egy prezentációs időpontot a lehető leghamarabb. Következő hétfőn be is mutatták a szoftvert a vezetőségnek és a szakmai csapatnak, és mindannyiuk számára világossá vált, hogy pontosan erre van szükségük. Egyetlen hiányosságba akadtak csak bele: a japán nyelv nem volt a támogatottak közt.
A szoftver sajátossága, hogy a terveket egyszer kell feltölteni egy közös felületre, és azok annak függvényében látszanak, hogy kinek mihez van jogosultsága. A másik nagyon fontos tulajdonsága a myPlan-nek, hogy a revíziókat a szoftver a dokumentumok alá rendezi be, így akár laikusok számára is nagyon könnyen böngészhetővé válik a projekt akkor is, ha ez egy nagy, sokmilliárdos projekt, és egy tervhez sok revízió tartozik.
A myPlan rendszer jelenleg 15 nyelven tud, anyanyelvi szinten. A japán nyelv hiányosságát nagyon könnyen és gyorsan orvosolták a myPlannél: hétfőn, a prezi után elküldték a fordítóirodájuknak az angol nyelvi fájlokat, ők pedig szerda délután visszaküldték ugyanazt japánul, majd a myPlannél két kattintással importálták a nyelvet. A fordítások tehát nem a Google Translate által történnek, hanem egy neves fordítóiroda hivatásos anyanyelvi tolmácsai által. Amikor meghívták a japán alvállalkozót, neki már rögtön japánul érkezett az első email, tehát mindenki a saját anyanyelvén tudja használni a szoftvert, az első pillanattól fogva. Nagyon örült az ügyfél az egyik újabb fejlesztésnek is: van egy gomb, amivel a kézzel bevitt szövegeket automatikusan lefordítja a program (például mappanevek, vagy hozzászólások). Természetesen ez utóbbi soha nem lesz nyelvtanilag pontos fordítás, de arra kiváló, hogy a dokumentációban eligazodjunk, és még akkor is megértsük egymást, ha nem beszélünk közös nyelvet.
A myPlan része egy egészen egyedi jóváhagyási rendszer, ami bármilyen jóváhagyási workflow-t képes lefedni. Úgynezett jóváhagyási szinteket lehet beállítani, és ezekhez a szintekhez embereket rendelni. Megadhatjuk, hogy az adott szinten belül minimum hány szereplő jóváhagyása szükséges ahhoz, hogy a szint teljesüljön, és mehessen tovább a jóváhagyási folyamat a következő szintre. A szereplők a megfelelő pillanatban értesítéseket is kapnak a jóváhagyási teendőikről. A myPlan.cloud ügyfelének pontosan erre volt szüksége: amikor a pénzügy visszadobja a tervet, akkor mindenki nagyon egyértelműen lássa, hogy a terv elutasításra került, és a tervező, miután megnézni ennek az okát (megjegyzés mellett még bele is lehet firkálni a tervekbe), már el is kezdhet dolgozni a javításon.
A terepen dolgozó kivitelező kollégák kezébe olyan tervek kerültek ezentúl, aminek a sarkán van egy QR kód. Ezt a QR kódot ha a kollégák bármilyen okostelefonnal, akár applikáció nélkül beszkennelik, akkor rögtön látnak egy piros, sárga, vagy zöld képernyőt.
Itt a kis nyíl ikonra kattintva más információkat is megtekinthetőek, ha azok üzleti szempontból nem nem minősülnek érzékenynek. Például ha elavult revízió van a kolléga kezében, akkor rögtön meg tudja nézni, hogy melyiket kell keresnie.
A myPlan.cloud rendszert beüzemelni néhány perc volt, a dokumentációt feltöltötte és közben rendbe rakta egy talpraesett admin kolléga – egyetlen nap alatt. A nagyjából 80 projektrésztvevőnek gyakorlatilag egyik napról a másikra világossá vált, hogy mi a feladata és miből lehet dolgozni. Hibás tervkezelésből adódó veszteség nem volt többet.
Az ügyfél visszajelzése szerint az egyik legnagyobb pozitív csalódás az volt, hogy a kollégákat nem kellett képzésre küldeni: kivétel nélkül mindenki azonnal tudta használni a szoftvert, miután megnézte az egy órás ismertető videót. És ez nem csak az irodában dolgozó tevezőkre volt igaz, hanem az esetleg informatikailag kevésbé képzett kollégákra is.
A szerszámgépgyártó üzem kivitelezése rendben befejeződött.
Közbeszerzési eljárást indított az Építési és Közlekedési Minisztérium Dunaharaszti 24 tantermes új iskolájának, zeneiskolájának, tornatermének generáltervezésére.
Speciális összetételű aszfalttal kialakított kopóréteg, három átépített kanyar, háromszorosára növelt bukótér - csak néhány munkafolyamat, amit a Colas Út Zrt. elvégzett a balatonfőkajári versenypályán. A célegyenes kivételével, a szakemberek a teljes pályahosszon dolgoztak. A Balaton Park Circuit rövidesen megkaphatja a MotoGP és Superbike világbajnoki futamok megrendezéséhez a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) legmagasabb szintű pályalicencét.