Az osztrák-magyar határhoz közeli kisvárosba 300 építőipari cég készülődik, köztük számos magyar vállalat. A vásár fókuszában az építésen kívül a szakszerűen végzett bontás, az energiahatékonyság, az épületek komfortjának növelése, és az „intelligens ház” áll. A vasi kamara standjára épült tárgyalóban a magyar cégek képviselői tarthatnak megbeszéléseket partnereikkel és vevőikkel.
Háromszáz kiállítót, köztük több magyar céget is várnak az ausztriai Oberwartban (Felsőőrön) január 21-24. között megrendezendő Építőipari Vásárra - közölték a szervezők kedden Szombathelyen, sajtótájékoztatón.
Markus Tuider vásárigazgató elmondta, a magyar határhoz közeli, mindössze 6500 lakosú településen évente három vásárt rendeznek, amelyeknek összesen 65 ezer látogatója és 800 kiállítója van. A magyar kiállítók száma minden évben eléri a harmincat, a magyar látogatóké pedig meghaladja a négyezret - tette hozzá.
A legjelentősebbet, az építőipari vásárt már 26. alkalommal rendezik meg, amelynek fókuszában az idén, az építésen kívül a szakszerűen végzett bontás (szanálás), az energiahatékonyság, az épületek komfortjának növelése, az "intelligens ház, intelligens otthon" megtervezése és felépítése áll.
Markus Tuider kiemelte, az idén különösen színes lesz a vásár kertépítéssel foglalkozó része. Nagy érdeklődésre számít a komplett fürdőszobák bemutatója is, ahol olyan egyszerű megoldásokkal lehet megismerkedni, amelyekkel a fürdőszoba wellness oázissá alakítható.
Kovács Vince, a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke a sajtótájékoztatón elmondta: kamarájuk minden évben 2-3 vasi vállalkozás bemutatkozását támogatja saját standján az Oberwarti Építőipari Vásáron.
Hozzátette: mivel az idén az építőipari vásáron kiemelt szerepe van az üzletember találkozóknak, ezért a vasi kamara standján berendeztek egy tárgyalót, ahol a magyar cégek képviselői lebonyolíthatják megbeszéléseiket partnereikkel, vevőikkel.
Markus Tuider tájékoztatott az éves kiállítási programról is. Ismertetése szerint április elején megrendezik a Motomotion Oberwart bemutatót és vásárt, ahol a különböző autómárkák és motorkerékpárok legújabb és legrégebbi típusait csodálhatják meg a látogatók. Szeptember elején tartják meg az Inform elnevezésű általános vásárt, ahol a megújuló energiák hasznosítása, a mezőgazdaság, az állattenyésztés, az élelmiszertermelés, az egészségügy és a kultúra is helyet kap a standokon.
November 7-8-án rendezik meg a Genuss Oberwart elnevezésű vásárt, amelyen a Pannon régió helyi termékeit állítják a középpontba. Jelezte: erre a vásárra a kiállítók egyharmada Magyarországról érkezik.
(mti)
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.