A várost északról elkerülő tehermenetesítő út két sávon épül, de bővíthető lesz négysávosra, naponta 18 ezer autótól kíméli meg a települést a keleti elkerülővel kiegészülve. 2018 után a kormány négysávos utat tervez Szeged és Debrecen összekötésére.
Kezdődik a 47-es út hódmezővásárhelyi, 13,4 kilométeres elkerülő szakaszának építése - jelentette be Miniszterelnökséget vezető miniszter szombaton az alföldi városban. A térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő Lázár János elmondta, a 38 milliárd forint értékű fejlesztés a rendszerváltás óta a legnagyobb beruházás a városban.
A várost északról elkerülő tehermenetesítő út kivitelezését a Délút Kft. és a Colas nyerte el, a beruházás 2018 második feléig készül el. Az új nyomvonalú út kétszer egysávos lesz, de műszaki kialakítás lehetővé teszi a szakasz kétszer kétsávosra bővítését.
Az új nyomvonalon két körforgalmi csomópont, egy különszintű csomópont, egy vasút feletti felüljáró és egy kerékpáros aluljáró épül. A végcsomópont egy vasutat és a közutat különszintben keresztező körhídként valósul meg.
A 47-es út az Alföld egyik fontos folyosójaként Debrecent köti össze Szegeddel. 2015-ben 61 km hosszan elvégezték Békéscsaba és Szeged között a főút 11,5 tonnás burkolaterősítését, e fejlesztés utolsó ütemeként épül meg a megyei jogú várost elkerülő útszakasz.
A projektről szóló sajtótájékoztatón a távlati tervekről is szó esett. Lázár János kifejtette, a kormány célja, hogy 2018 után Szegedet és Debrecent négysávos út kösse össze, segítve ezzel az északról dél fele haladó személy- és teherforgalmat.
Hódmezővásárhely polgármestere, Almási István elmondta, TOP-os forrásból tervezik a keleti elkerülő kiépítését is. Ez a 47-es főutat kapcsolná össze az Erzsébeti úttal egy 3,2 km-es szakasszal, a beruházás munkálatai 2017 elején kezdődnek és 2018-ban érnek véget.
Az északi és a keleti elkerülő együttesen megközelítőleg 18 ezer járműtől tehermentesíti Hódmezővásárhely belvárosát naponta. A politikus emlékeztetett, 2009-ben elkészült a déli elkerülő út egy szakasza, amely javítja az ipari park elérését.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.