A Sopron gyorsforgalmi elérhetőségét célzó M85-ösön éjszaka is zajlott a 15 tonnás gerendák beemelése.
Fontos szakaszhoz érkezett az STR Építő Kft. és a TRSZ Kft. alkotta konzorcium a kelet-nyugati csornai elkerülő út építésénél. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beszámolója szerint a kivitelező 33 darab, egyenként 14-15 tonnás és 19,8 méter hosszú gerendát emelt be a Győrt Sopronnal összekötő vasút fölött épülő hídba.
A NIF Facebook-oldala szerint a háromnyílású hídra mindössze 2 nap alatt helyezték fel a gerendákat. A 400 tonnás autódaruval végzett munkálatok éjszaka is zajlottak a 8-as számú vasútvonal felett.
A híd azon a kétszer egy sávos visszakötő úton épül, mely biztosítja majd a most épülő M85-ös autópálya kapcsolatát a régi 85-ös úttal és Faráddal. Az M85-ös Sopron gyorsforgalmi elérhetőségét biztosítja majd Győr irányából. A részletes gyorsforgalmi fejlesztési terv szerint a Sopron megközelítését biztosító szakaszok közül a legutolsó 2021 második negyedévéig készül el.
A csornai elkerülőt két szakaszban kivitelezik. A 12,5 kilométer hosszú első szakaszt tavaly szeptember 9-én nyitották meg, ezzel megvalósult a város észak-dél irányú elkerülése. A most épülő második szakaszon a kelet-nyugati elkerülés biztosítására 4,45 kilométer hosszan kétszer két forgalmi sávos gyorsforgalmi autóút épül, valamint a már említett 1,6 kilométeres visszakötés.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.