A kétszer egysávos út várhatóan 2019-2020 körülre készül el, a vasútállomás mellett épülő intermodális központ fejlesztésével párhuzamosan.
Újabb részletek derültek ki Székesfehérvár tavaly augusztusban bejelentett, 3,3 milliárd forintból épülő déli összekötő útjával kapcsolatban. A Terület- és településfejlesztési operatív program (TOP) támogatásával létrejövő út által teljessé válik a belvárost tehermentesítő belső útgyűrű - mondta Vargha Tamás (Fidesz) országgyűlési képviselő és Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester hétfőn.
Vargha Tamás rámutatott, hogy a város felgyorsult fejlődését az úthálózatnak is követnie kell, így a tavaly nyáron átadott, Székesfehérvárt nyugatról elkerülő út után most a kormánydöntés értelmében a belső úthálózat fejlesztése indulhat el. A város déli területeit eddig mindössze egy út kötötte össze, ez a fejlesztéssel megváltozik.
Cser-Palkovics András hangsúlyozta, hogy a vasútállomás mellé tervezett intermodális központ fejlesztésével párhuzamosan zajlik majd az út megépítése. Mint mondta, a végleges nyomvonal kiválasztása heteken belül megtörténik, és várhatóan 2019-2020 körül lesz kész az összekötő út. A városvezető az elmúlt évtizedek egyik legfontosabb közlekedési fejlesztésének nevezte a kétszer egysávos út megépítését, mert az érintett körzetet a vasútállomásról kiinduló és beérkező vonalak elzárják a város többi részétől, és a Székesfehérvárra beérkező utak kapacitása kiegészítésre szorul.
Cser-Palkovics András kérdésre elmondta: a pontos nyomvonal ismeretében kezdenek a kapcsolódó területek fejlesztésével foglalkozni, ahol lakóövezetek kialakítása, kereskedelmi jellegű tevékenységek telepítése is elképzelhető. Megjegyezte, a vagyontörvény módosítása nélkül nem tudnak majd kedvezményes árú ingatlanokat kialakítani, mert a jelenlegi szabályozás alapján csak piaci értékesítésben lehet partner az önkormányzat.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.