A 3,2 milliárdos projektben 2,4 km hosszan új nyomvonal épül ki, míg 0,8 kilométeren a meglévő utat szélesítik és újítják fel.
Kihirdették a Kisvárdát tehermentesítő déli elkerülő út közbeszerzésének nyertesét. A 4-es főutat és a Vásárosnaményra vezető 4108-as utat összekötő 3,2 kilométeres, kétsávos útszakaszt a Strabag Általános Építő Kft. és a Magyar Bau Holding Zrt. kivitelezi.
A nettó értéken 3,2 milliárd forintos beruházásban 2,4 km hosszan új nyomvonal épül ki, míg 0,8 kilométeren a meglévő út szélesítése és burkolaterősítése történik az EU által elvárt 11,5 tonnás teherbírásra.
A kivitelezés magában foglalja egy 24 méter hosszú előregyártott vasbeton csatorna híd (a Csicsás-csatorna felett), illetve négy körforgalmi csomópont kiépítését, valamint egy szintbeni vasúti átjáró áthelyezését is. A beruházás részeként a Kisvárdát a 4-essel déli irányban összekötő 4145-ös mellékút, illetve a már említett 4108-as mellékút egy-egy része is megújul a hozzájuk tartozó kerékpárutakkal együtt.
Kisvárdát további két útügyi fejlesztés érinti: a 4149-es nyugati összekötő út kivitelezése, illetve a város északkeleti tehermentesítő útjának előkészítése.
Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.