Az Euroaszfalt kivitelezésében zajló beruházásban a főpálya munkálatai is jól haladnak.
Ütemterv szerint épül az M30-as gyorsforgalmi út 1,7 kilométeres szakasza Tornyosnémeti és a szlovák-magyar határ között a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beszámolója szerint. A kivitelező EuroAszfalt Kft. jelenleg a főpálya alapbetonozását valamint az alsó- és kötő aszfaltréteg beépítését végzi.
Ugyanakkor csütörtökön megtörtént a két körforgalmi csomópontot összekötő híd tartógerendáinak beemelése, emellett folyik a csatlakozó utak földmunkáinak befejezése is. Az öttámaszú, négypillérű híd a beruházásban létesülő különszintű csomópont része a két körforgalmi csomóponttal együtt.
A projektben a Tornyosnémeti mellett található, 20 éve épült tengelysúlymérő állomást is felújítják, s a szakasz biztonságos téli üzemeltetéséhez egy kálciumklorid oldat tárolót és sósilót létesítenek.
A most épülő 1,7 km hosszú, kétszer kétsávos autóút az országhatáron csatlakozik majd a szlovák R4 gyorsforgalmi úthoz. Az M30-as Miskolc és Tornyosnémeti közötti 60 kilométeres szakasza további beruházásban készül el, a kormány ütemterve szerint legkésőbb 2022 első negyedévéig.
A vizek városaként is emlegetett Ráckevén, uniós és hazai forrásokból a Duna-ág mindkét partján útépítések kezdődhetnek.
Elkezdték az M30-as autópálya lezárással érintett szikszói szakaszán az instabil talajszerkezet megerősítésének előkészítését.