A Budapestet tehermentesítő M8-as és a fővárosból érkező M4-es gyorsforgalmi utak egy ötkilométeres közös szakasszal érik el Szolnokot.
Eredményt hirdettek az M4-es és az M8-as abonyi elválási csomópontjának tervezői közbeszerzésében. Az „Abony-Kelet” csomópont módosított engedélyezési és kiviteli tervét a Roden Mérnöki Iroda Kft. készítheti el a hirdetmény szerint.
A tájékoztatóból kiderül, a csomóponthoz egy ötkilométeres gyorsforgalmi szakasz épül, ami egyaránt része lesz az épülő M4-es Szolnok és Budapesti szakaszának, illetve a főváros tehermentesítésére (lásd cikkünk végén) tervezett M8-as Szolnok és Kecskemét közötti szakaszának. A kétszer kétsávos gyorsforgalmi út 26,6 méteres koronaszélességgel készül majd el.
A csomópont geometriai kialakítása érdekében a nyertesnek több változatot kell kidolgozni, illetve be kell mutatni, hogy az egyes megoldások milyen előnyökkel és hátrányokkal járnak. A változatok elkészítése után tervzsűri fog dönteni a tovább tervezendő változatról. További fontos kikötés, hogy „a csomópont korábbi szempontjaival ellentétben – ami az M8-ast tekintette főiránynak - az M4 gyorsforgalmi utat kell főiránynak tekinteni.”
Az M8-as az M4-es autópályát fogja Budapest elkerülésével összekötni a szintén építés alatt álló S7-es osztrák autópályával Szolnok és Szentgotthárd között. Az M8-as autópálya nyomvonala egyrészt a Szentgotthárdot és Székesfehérvárt összekötő 8-as útra épülne, Székesfehérvár után pedig a fővárostól jócskán délre Dunaújvároson és Kecskeméten át érné el Szolnok előtt az M4-est.
A cél egy új kelet–nyugati irányú közúti közlekedési tengely létrehozása, tehermentesítve a túlterhelt Bécs–Budapest–Szolnok útvonalat.
Az M8-as végleges nyomvonala jórészt még egyeztetés tárgyát képezi, de vannak már tervezés alatt álló és elkészült szakaszai is. Elkészült például a Dunaújváros és Dunavecse (6-os főút és 51-es főút) közötti 5,2 km-es szakasz, illetve van már nyertese a Nagykőrös és Kecskemét (M5 autópálya) közötti 17 kilométeres szakasz tervpályázatának. A Körmend és Rábafüzes (országhatár) közötti 29 kilométeres szakasznál pedig már elkészültek a kiviteli tervek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.