Elkerülő utakkal és gyorsító sávokkal fejlesztik az Ózdot Bátonyterenyével összekötő 23-as és 25-ös főutakat.
A beruházásról Ózdon a jövő évi központi költségvetésről tartott sajtótájékoztatón közölt információkat Riz Gábor, a terület országgyűlési képviselője. A 60 kilométeres útvonal jelentőségét az adja, hogy a 35 ezres népességű Ózd általa csatlakozik a 21-es úthoz, ami a most zajló négysávosítása által gyorsforgalmi elérhetőséget ad a térségnek a fővároshoz.
A korábbi tervek arról szóltak, hogy az Ózd és Bátonyterenye közötti út is négy sávot kap, ám Riz Gábor tájékoztatása szerint ez módosult. „A teljes négysávosítás mintegy 180 milliárd forintnyi terhet jelentett volna az állam számára, ezért a terveket át kell szabni” – idézte a boon.hu a politikust. „Jelen állás szerint a nádasdi szerpentinen gyorsító sávok lesznek kialakítva, a falvak kikerülését pedig elkerülő szakaszokkal oldják meg, így jelentősen megrövidülhet az utazási idő a főváros felé.”
Az útszakasz fejlesztése szerepel a kormány 2022-ig szóló programjában, amiben az áll, hogy „előkészítés és részbeni kivitelezés” történik meg ebben az időszakban. Riz Gábor arról számolt be, hogy az úton már kint vannak a forgalomszámlálók, most mérik fel ugyanis, hogy mennyire leterhelt személy- és teherforgalommal. „A becslések szerint a mostani változtatások után 40–60 milliárd forintból megoldható az Ózd és Bátonyterenye közötti szakasz fejlesztése” – fogalmazott a képviselő.
A sajtótájékoztatón egy másik ózdi beruházásról, a helyi börtön megépítéséről is beszámolt a politikus. Riz Gábor elmondta, a közbeszerzési eljárás eredménytelen volt, az építéssel kapcsolatban beérkezett árajánlatok ugyanis meghaladták azt a keretösszeget, ami a rendelkezésre áll. „Most egy új folyamat kezdődik el, ennek a törvényességnek megfelelően végig kell futnia, de ez már mindenképpen eredményes lesz” - árulta el a politikus, hangsúlyozva, hogy nem forog veszélyben a projekt.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, összesen öt új börtön létesül az országban a börtönök túlzott leterheltsége miatt. Kunmadarason ezerfős, Ózdon, Kemecsén, Komlón és Csengeren ötszáz fős büntetés végrehajtási intézetet építenek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.