Először egy rövid, de igen balesetveszélyes szakasz kétszer kétsávossá bővítése indul a Strabag kivitelezésében.
A kormány tavaly négy határozatban rendelkezett arról, hogy kétszer kétsávossá kell fejleszteni a 83-as főutat Győr és Pápa között úgy, hogy a járművek 110 kilométer/órás sebességgel haladhassanak rajta.
A főút Győrnél, az M1-es autópálya térségében (a sztrádától délre és északra) található, rendkívül forgalmas és balesetveszélyes egy kilométeres szakaszát előbb négysávosítják, mint az onnan Pápáig tartó részt. A Metro áruházhoz közeli, a 69+290 és a 70+250 kilométerszelvények közötti munkát 1,428 milliárd forintból a Strabag Építő Kft. végzi el – derült ki az európai közbeszerzések oldalán közzétett eredménytájékoztatóból.
Az M1-es autópálya és a 83 sz. főút keresztezésénél meglévő csomópontokból két turbó körforgalomú csomópontot hoznak létre, valamint a 69+418-as kilométerszelvénynél található csomópontból szintén turbó körforgalom lesz. Az M1 autópálya Mosonmagyaróvár felőli irányánál Pápa felé direkt ág is kiépítésre kerül, és az út 2x2 sávos kiszélesítése az M1 autópálya hídja alatt is megtörténik.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.