Először egy rövid, de igen balesetveszélyes szakasz kétszer kétsávossá bővítése indul a Strabag kivitelezésében.
A kormány tavaly négy határozatban rendelkezett arról, hogy kétszer kétsávossá kell fejleszteni a 83-as főutat Győr és Pápa között úgy, hogy a járművek 110 kilométer/órás sebességgel haladhassanak rajta.
A főút Győrnél, az M1-es autópálya térségében (a sztrádától délre és északra) található, rendkívül forgalmas és balesetveszélyes egy kilométeres szakaszát előbb négysávosítják, mint az onnan Pápáig tartó részt. A Metro áruházhoz közeli, a 69+290 és a 70+250 kilométerszelvények közötti munkát 1,428 milliárd forintból a Strabag Építő Kft. végzi el – derült ki az európai közbeszerzések oldalán közzétett eredménytájékoztatóból.
Az M1-es autópálya és a 83 sz. főút keresztezésénél meglévő csomópontokból két turbó körforgalomú csomópontot hoznak létre, valamint a 69+418-as kilométerszelvénynél található csomópontból szintén turbó körforgalom lesz. Az M1 autópálya Mosonmagyaróvár felőli irányánál Pápa felé direkt ág is kiépítésre kerül, és az út 2x2 sávos kiszélesítése az M1 autópálya hídja alatt is megtörténik.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.