A Rákos-patak torkolatától Budapest péceli határáig négy kerületen keresztül zöld környezetben lehet majd biciklizni.
A TED-en kihirdették a budapesti Rákos-patak mentén kiépülő ökoturisztikai folyosóra kiírt közbeszerzés eredményét. A fejlesztéshez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, valamint engedélyek megszerzése a RODEN Kft. feladata lesz nettó 89 millió forint ellenében.
A beruházó BKK hirdetményéből kiderül, a projektben a Rákos-patak mentén épül kerékpáros útvonal a XIII. kerületben fekvő Népfürdő utcától egészen a főváros közigazgatási határáig. Összesen 24,5 kilométer hosszan, négy kerületen (XIII., XIV., X., XVII.) keresztül halad majd a bicikliút.
A kialakítandó útvonalon 12 darab híd (új, felújítandó, átépítendő) fejlesztése is megtörténik, emellett keresztirányú kerékpáros kapcsolatok is születnek mintegy 5 kilométer hosszban.
A kerekparosklub.hu korábbi cikkében az állt, a Rákos-patak mentén úgynevezett zöldút épül ki. Ez olyan közlekedési folyosót jelent, amit elsősorban gyalog vagy biciklivel lehet használni, a város zajától valamennyire védett helyen (vízpartok vagy bezárt vasútvonalak mentén) vezetnek.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.