A Strabag már elkezdte a földmunkákat az 1-es és a 14-es út közötti kapcsolatot megteremtő bekötőúton.
Megkezdte a földmunkákat a Strabag Általános Építő Kft. Győr újonnan épülő csomópontjánál – derült ki hétfőn a helyszínen tartott sajtótájékoztatón. A 657 millió forintos fejlesztésben megvalósul a Radnóti út kikötése az 1. számú főútig.
Ahogy korábbi cikkünkben írtuk, a munkálatok során kialakítanak egy 588 méter hosszú, 10,5 méteres koronaszélességű új bekötőutat. Emellett az 1-es főút 2x1 sávjához 554 méteren még egy új sávot építenek, méghozzá a most elkészülő szakasz csatlakozásánál az útvonal 128 km + 408-as pontján. Itt a forgalmat közlekedési lámpákkal fogják irányítani. A fejlesztés során ezen felül az olajgyári iparvágány feletti hidat részben visszabontják és a jelenleg 12 méteres átkelőt 27,2 méter hosszúra szélesítik.
A beruházás a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) támogatásával valósul meg, a „Gazdaság- és sportgazdaság- fejlesztést és a munkaerő mobilitását ösztönző közlekedésfejlesztés Győrben" című projekt keretében.
Fekete Dávid alpolgármester ismertette, hogy a modern úthálózati kapcsolat az 1-es főút és a Radnóti utca között a Jedlik hídon keresztül a 14-es út megközelítését is szolgálja majd, valamint tehermentesíti a Nép utcai csomópontot. A kivitelezés befejezésének határideje 2017 októberétől számított 16 hónap, azaz 2019 tavasza.
A Győr számára a TOP keretein belül ebben az uniós fejlesztési ciklusban elérhető 21 milliárd forintból eddig 2 milliárd forintot sikerült útfejlesztési céllal lehívni – részletezte az alpolgármester. Ebből az összegből a jelen projekttel együtt összesen három projekt valósul meg, a másik kettő – a Bercsényi liget útjai és az Audi aréna mögötti kikötő út a Puskás Tivadar utca felé – már el is készült.
Szeles Szabolcs, a városrész önkormányzati képviselője hangsúlyozta, hogy a fejlesztés jelentősen befolyásolja a környéken élők életét.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.