Győr egyik legveszélyesebb csomópontját tették biztonságosabbá, a 83-as út és az M1-es autópálya találkozásánál körforgalmakat alakítottak ki.
Átadták Győrben az M1-es autópálya és a 83. számú főút kapcsolódási pontjánál található több körforgalmas csomópontot csütörtök délután, amivel egy fokozottan balesetveszélyes útszakaszt tettek biztonságosabbá. A fejlesztés egy összesen mintegy 1,5 milliárd forintos beruházás részeként valósult meg, amelyet a Strabag Építő Kft. kivitelez a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából.
Miután a kormány tavaly négy határozatban rendelkezett arról, hogy kétszer kétsávossá kell fejleszteni a 83-as főutat Győr és Pápa között úgy, hogy a járművek 110 kilométer/órás sebességgel haladhassanak rajta, a munkát Győrnél megkezdték. A beruházás során 1 kilométer hosszon a meglévő 2X1 sávos útból 2X2 sávos út készült fizikai elválasztással.
Az M1 autópálya és a 83 sz. főút keresztezésénél és a Mérföldkő utcánál található csomópontokat ezután szintén körforgalomú csomóponttá építik át, az M1 autópálya Mosonmagyaróvár felőli lehajtójában pedig közvetlen ág épült ki Pápa felé.
Az átadás alkalmából Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese felhívta a figyelmet arra, hogy a helyszínen a biztonságos közlekedés fokozottan fontos.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.