Az M1-es autópálya és a 83-as főút találkozásánál a forgalom mértéke már meghaladja az út kapacitását, ezért a Strabag a főúton négysávosra bővít és új csomópontok kialakítását végzi el.
Jövő év nyarára átépül Győr egyik legbalesetveszélyesebb csomópontja – számolt be pénteken Kara Ákos, Győr-Moson-Sopron megye 2. számú választókerületének országgyűlési képviselője. A 83-as főút és az M1-es autópálya találkozásánál a főút egy kilométer hosszon négysávosodik, a meglévő autópálya csomópontok körforgalmú csomóponttá épülnek át, valamint új körforgalmú csomópont épül ki a Mérföldkő utca térségében – mondta el a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.
A beruházásra azért van szükség, mert az utóbbi években megnőtt az M1-es autópálya és a Győrbe irányuló agglomeráció forgalma, a 83-as főút csomópontjainak kapacitása kimerült. Az autópálya Mosonmagyaróvár felőli lehajtó ágán a csomópont kialakítása nem megfelelő, és a város irányába, balra történő kikanyarodás rosszul belátható, amit a nagy forgalom tovább nehezít. A csomópontok ezért nagyon balesetveszélyesek.
A kereszteződés átalakítás előtti állapotáról a Kisalföld készített videót még márciusban:
A TED-en két héttel ezelőtt derült ki, hogy az átalakítási projekt kivitelezését a Strabag Építő Kft. végzi 1,428 milliárd forintból. Kiss Boglárka, a beruházó NIF Zrt. szóvivője elmondta, hogy már megkezdődött a terület előkészítése, a lőszermenetesítés, régészeti feltáráshoz szükséges humuszolási munkálatok, valamint folyamatban van az építéshez szükséges forgalomkorlátozás tervezése, kiépítése.
A beruházás után a két út találkozásánál gyorsabb lesz az áthaladás, biztonságosabbá válik az autópályára való fel- és lehajtás, valamit a bevezető szakasz közlekedése is. A 2018 júliusára befejeződő beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.