A Mező utcában fél év alatt elkészült fejlesztés mentesíti a belvárost a nagyvállalatok teherforgalmától.
Elkészült Nyíregyháza Mező utcai csomópontja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában. A júliusban indult kivitelezést a debreceni Terra-Ikon Kft. végezte nettó 430 millió forint hazai forrásból, a Modern Városok Program keretében.
A fejlesztésnek köszönhetően megszűnt a torlódás, a lámpák fázisideje alatt a forgalmi sávok kiürülnek. A város fejlődése szempontjából hatalmas szükség volt a csomópont áteresztő képességének növelésére, hiszen a kereszteződés napi szinten jelentős forgalmat bonyolít le. Hogy a forgalom gyorsabban haladhasson, jobbra kanyarodó sávok épültek, amelyeket egy-egy sziget választ el az egyenes irányoktól, így a gyalogosok áthaladási ideje is rövidült. Ezeken túl sávszámbővítés is történt.
Az új kanyarodó sávok építéséhez több mint 500m3 soványbeton alapot használtak fel. Kiépítettek 1326 méter kiemelt szegélyt, valamint épült 2133m2 járda illetve kerékpárút burkolat is. Az aszfalt alap és kötőrétegek mennyisége 1090m3 volt és teljesen új aszfalt burkolattal láttak el 10.350m2-t. A csomópont új forgalomtechnikai jelzéseket kapott, és megújult a jelzőlámparendszer programozása is.
Dr. Vinnai Győző, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 2. sz. választókerületének képviselője kiemelte, hogy napi körülbelül 50 ezer ember életét és munkába járását könnyítette meg a mostani felújítás. Az átépítés után a Nyíregyházán működő nagyvállalatok teherforgalma elkerüli a belvárost, csökken a légszennyezettség és ritkábban fordulnak majd elő balesetek.
A NIF 2014-ben és 2015-ben átadta a Nyíregyháza nyugati elkerülő első két ütemét, azonban addig, amíg a 3. és 4. ütem nem épül meg, a Nagykörút nyugati része napi szinten nagy forgalmat vezet le – mondta Pántya József, a NIF útfejlesztési igazgatója. Emiatt az M3-as autópálya, illetve a Budapest irányából érkezők a 36. sz. főúton közelíthetik meg a belvárost. Ennek a forgalomnak a levezetése szempontjából elengedhetetlen volt a Mező utcai csomópont kapacitásnövelése.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.