11,5 kilométer hosszan cserélik nagy szilárdságú betonburkolatra az aszfaltot, az IKOP által támogatott projekt költsége több mint 27 milliárd forint.
Elindulnak az M0 gyorsforgalmi út déli szektorának rekonstrukciós munkálatai, az M6-os autópálya és az 51 sz. főút között. A nettó 27,288 milliárd forint értékű szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG konzorciumával kötötte meg, a projekt az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) terhére jön létre.
A konzorcium feladata a meglévő autóút aszfalt burkolatú bal pályájának rekonstrukciója, valamint nagy szilárdságú, kétrétegű, mosott felületű, 26 cm vastag beton burkolat kiépítése az említett 11,5 kilométer hosszú szakaszon. Ahogy azt a projektről szóló korábbi cikkünkben írtuk, a fokozott terhelésű útszakaszokon a beton nagyobb teherbírása és kisebb mértékű nyomvályúsodása - ezáltal hosszabb élettartama - miatt éri meg az aszfalt burkolatot betonra cserélni.
A pálya ezen szakasza 3 sáv + leállósáv felosztású, 14,75 méter széles burkolattal. A betonpálya becsült nagysága 150 ezer m2. A szakaszon három különszintű csomópont, egy pihenőhely, valamint tíz felüljáró és két aluljáró található, ezek szintén felújításra kerülnek. Megtörténik továbbá a vízelvezetés és a forgalomtechnika rekonstrukciója, valamint védőkerítés és zajárnyékoló fal épül.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.