A Baranya megyei városban jelentős infrastrukturális fejlesztések várhatóak a most meginduló 600 millió forintos értékű projekteken túl is.
Három útépítési és rekonstrukciós beruházás indul el a dél-dunántúli Mohácson, az uniós Terület- és Településfejlesztési Operatív Program támogatásával. Összesen 650 millió forintból fejlesztik a város közlekedését – tájékoztatott Szekó József polgármester szerdán.
A projektsorozatban felújítják a vasútállomás és a szőlőhegyi ipari területek közötti 3,1 kilométeres utat, melyen rendkívül sok kamion közlekedik. A szakasz állapota emiatt leromlott, nyomvályúk alakultak ki rajta. Az útpálya rekonstrukciója várhatóan tavasszal kezdődik meg és őszre be is fejeződik.
Emellett Mohács egyik legforgalmasabb kereszteződésében, a Kossuth Lajos, Liszt Ferenc és Dózsa György utcák találkozásánál körforgalmat alakítanak ki. Ez a beruházás a tervek szerint nyár elejétől az év végéig történne meg, célja az, hogy a város közlekedése rugalmasabbá és hatékonyabbá váljon.
Végül pedig egy 1,4 kilométer hosszú kerékpárutat is megépítenek, mellyel a Mohács nyugati iparterületét átszelő és a Budapesti út melletti kerékpárutakat kötik majd össze Mohács-Szőlőhegyen.
Nemrég adtunk hírt arról, hogy a Baranya megyei település keretmegállapodást kötött a Swietelsky-vel, a Duna Aszfattal, a Strabaggal és az A-Híddal egy hatalmas, együttesen 12 milliárdos út-, és közműfejlesztési programról. A különböző uniós programokon keresztül is finanszírozott beruházások során többek között utakat, kerékpárutakat, járdákat és térburkolatot építenek, helyeznek le, illetve újítanak fel.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.