Az EuroAszfalt, a Swietelsky és a Soltút már átvették a munkaterületet a 6307-es út összesen közel 6 kilométer hosszú szakaszán, ahol több mint 40 éve nem történt felújítás.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. közép-magyarországi útfelújítási programjának részeként megújul a 6307-es jelű, Simontornya-Szabadbattyán összekötő út 3460 méter hosszú soponyai és 2300 méteres kálozi szakasza Fejér megyében. Az utat közel 300 millió forintból 90 nap alatt újítja meg az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Soltút Kft. konzorciuma.
A beruházás során mintegy 1700 köbméter aszfaltot dolgoznak majd be – mondta Molnár István, a Magyar Közút Fejér megyei igazgatója. Lecserélik a KRESZ-táblákat, megújítják az átereszeket, Káloz területén egy hidat is felújítanak és mindenütt tartós, kopásálló burkolati jeleket festenek fel.
A munkaterület átadás apropóján kedden tartott sajtótájékoztatón Varga Gábor országgyűlési képviselő, Fejér megye fejlesztési biztosa ismertette: körülbelül tíz éve annak, hogy egy szennyvízberuházás után nem történt meg a burkolat helyreállítása, elsősorban ezért van szükség a jelenlegi, uniós forrásból, a Terület- és Településfejlesztési Operatív Programból (TOP) finanszírozott felújításra. Hozzátette: ugyanennek a befejezetlen szennyvízberuházásnak volt az eredménye a sárkeresztúri 63-as út megrongálódása is, azt azonban tavalyelőtt már sikerült helyreállítani hazai forrásból.
Béndek József, Soponya polgármestere kiemelte, ezt az utat utoljára 1974-ben újították fel, ezért az itt élők egy jelentős része már nem is emlékszik rá, hogy valaha jó állapotú is volt. Weisengruber Imre, Káloz polgármestere hangsúlyozta, hogy naponta több mint ezer jármű halad át ezen az útszakaszon, ennyi autós életét könnyíti meg a felújítás.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.