A 82 milliárd forintos forrást elnyerő, közel 30 kilométeres szakasz 2020 márciusára épül meg a Duna Aszfalt, az A-Híd és a Hódút kivitelezésében.
Az unió kohéziós alapjából 265 millió eurót (mintegy 82 milliárd forint) fordíthat Magyarország az M4-esnek az országhatárig vezető szakaszára. Az Európai Bizottság bejelentése a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszra vonatkozik, melynek kivitelezést tavaly júliusban kezdte meg a Duna Aszfalt Kft., a Hódút Kft. és az A-Híd Zrt.
A 29,5 kilométeres szakasz két ütemben, összesen nettó 98,2 milliárd forintos szerződéses értéken jön létre. Többek közt egy autópálya-mérnökség, egy autópálya-rendőrség, illetve a Berettyó-folyó és a Dusnok-patak feletti hidak kivitelezése is a benne van a projektben. Az építkezés befejezése 2020 márciusára várható.
A mostani bejelentésnél Corina Cretu, a regionális politikáért felelős uniós biztos elmondta, a beruházásnak köszönhetően kevesebb mint 2 óra 40 perc alatt lehet majd eljutni Budapesttől a román határig. „Elsőként a magyar és a román lakosság profitál az autópálya adta előnyökből, de végső soron minden európainak és az egész európai gazdaságnak előnyére lesz” – értékelt a román politikus.
A most szóban forgó szakasz nemcsak az M4-es leendő szakaszaihoz, hanem az M35-ös autópálya Debrecen utáni, épülőben levő szakaszához is csatlakozik a Debrecen-Berettyóújfalu csomópontnál; így végső soron az M3-asnak is kapcsolatot ad a magyar-román határhoz.
A 4-es főutat kiváltó M4-es párhuzamosan zajló beruházások által válik négysávossá. Az alábbi beruházások által ér el Budapesttől a román határnál fekvő Nagykerekiig:
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.