A Strabag és a Belfry beruházásában szerdán átadták a 13,9 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztési program részeként restaurált Kuncsorba-Túrkeve összekötőutat.
Folytatódik Jász-Nagykun-Szolnok nagyszabású 2018/2019-es útkorszerűsítési programja: sorban adják át a felújított szakaszokat a Magyar Közút Nzrt. beruházásában. Miután pénteken forgalomba helyezték Szelevény 12 évnyi várakozás után felújított bekötőútját, most a Kuncsorba-Túrkeve közötti szakaszra került sor a mintegy 3,1 uniós és 10,8 milliárdnyi hazai forrásból megvalósuló, mintegy 132 kilométernyi utat érintő megyei projektsorozatban.
A fejlesztés elkészülte alkalmából tartott sajtótájékoztatón közölték: a programban uniós forrásból 43 kilométernyi út újul meg. A megye keleti határán található 4203-as számú Kuncsorba-Túrkeve összekötő 3,25 kilométeres szakaszát a Strabag Építő Kft. és a Belfry Szolnoki Aszfalt Kft. konzorciuma kivitelezésében 60 nap alatt készítették el nettó 185 millió forintból. A beruházás során többek között
A teljes szakaszon 1,5 méter szélességben épült mart aszfalt, illetve stabilizált földpatka mindkét oldalon.
A projektnek köszönhetően mind a közlekedés sebessége, mind bedig a a közlekedők biztonsága jelentős mértékben nőtt.
A rendezvényen Fehér Petra, a megyei közgyűlés alelnöke elmondta: az uniós pályázati támogatással elkészült felújításon átesett útszakaszt utoljára 40 éve korszerűsítették. A politikus kifejtette:
a vidéki fiatalok vidéken tartásának egyik fontos eleme a közlekedési infrastruktúrahálózat fejlesztése.
Az ünnepség során a kivitelező képviseletében Vidó Zoltán, a konzorcium műszaki vezetője készre jelentette a beruházást, melyet át is adott a beruházó állami útkezelő képviselőjének.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.