Miután a kivitelező Délút átadja az utat, napi 2-3000 járműtől mentesül majd a város forgalma.
Hamarosan jelentőset lép előre elkészül a Hódmezővásárhelyet körülölelő elkerülő úthálózat. Miközben az infrastrukturális fejlesztések során először elkészült északi elkerülőt már az év első felében átadták a forgalomnak, a keleti elkerülő építkezésébe februárban kezdett bele Délút Építő és Bányászati Kft.:1,8 milliárd forintos forrásból 3,2 kilométernyi új utat és három körforgalmi csomópontot adnak át. A szomszédos algyői központú cég a körgyűrű első szakaszának építkezésében is részt vett – itt a Colas-csoporttal dolgoztak együtt.
A napokban az építkezés előhaladásáról Belovai Dániel projektvezető és Szilágyi Tamás önkormányzati tanácsadó számolt be a delmagyar.hu-nak. Kiderült: az építkezést a kezdetekben ugyan megzavarta a váratlanul csapadákos tavaly márciusi időjárás, azonban április óta jelentős eredményeket értek el és ha az csapadék- és hőmérsékleti helyzet kedvező marad, még idén befejezhetik a munkálatokat.
Az északi elkerülő egyik legfontosabb szerepe az ipari parkba érkező kamionok kivezetése a városból. Elkészültével nagyban növekszik majd a hódmezővásárhelyiek biztonsága és életszínvonala. Így magát az útpályát is a kiemelt terhelésre előre gondolva építik meg és a beruházásban átadott műtárgyakat is kényelmesen tudják majd használni akár a nagy teherautók is – derült ki Belovai Dániel szavaiból.
A beszámolóban elmondják: az épülő út körforgalommal csatlakozik majd a régi 47-eshez (a Kutasi úthoz). Itt a munka már félkörívben alakul. A Délút szakembere rámutatott, hogy szakmai szempontok határozták meg a laikus szemmel kevésbé átlátható építési rendet. Közvetlenül a csomópont közelében még nem aszfaltozott a pálya, majd egy 200 méteres szakaszon már aszfalt is van az alapon.
„A szakasz előtt és után is közmű-, illetve vízelvezetési problémákkal szembesültünk. Ez volt az első szakasz, a Kakasszéki-csatorna és az első földút között, ahol, mintegy 800 méteren nem volt semmilyen építkezést hátráltató tényező.
Vagyis ott haladtunk jobban a munkával, ahol lehetett"
-fejtette ki a szakember.
A kimerítő, még több más helyszíni munkálatot érintő részletet tartalmazó beszámolóban többek között rámutatnak: a vasút és a Csomorkányi út között, közel 400 méteren, szintén elkészült az első réteg aszfalt. A munka idején a vasúti forgalom zavartalan. Az utat viszont betonelemekkel zárták le, hogy elkerüljék a balesetet.
Az összefoglaló végén kiderül: az útépítésen naponta 50-100 ember dolgozik, a létszám az aktuális munkáktól függ. Szilágyi Tamás önkormányzati szakértő pedig azt emelte ki: amint a keleti elkerülő út elkészül, napi 2000-3000 járműtől mentesül a város, főleg Susánt és Újvárost tehermentesíti az új út.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.