Átadták a Délút kivitelezésében megvalósuló 1,8 milliárd forintos projekt munkaterületét.
1,8 milliárd forintos beruházás keretében hosszabbítja meg a Délút Építő és Bányászati Kft. a hamarosan elkészülő hódmezővásárhelyi északi elkerülőt az Erzsébet úti ipari parkig. Az 1,8 milliárd forintos projektben egy 3,2 kilométer hosszú utat és három körforgalmi csomópontot alakítanak ki. A tervek szerint a munkálatokkal novemberre készülnek el – derült ki a pénteki munkaterület-átadáson.
A Csongrád megyei város központján naponta 18-20 ezer gépjármű halad át tranzitforgalomban. A márciusban elkészülő keleti elkerülőút átadása után ez a terhelés mérséklődni fog, azonban észak felől minden nap több száz teherautó érkezik a déli ipari parkba. A most kiépülő új keleti elkerülőúton ezek a járművek is elérhetik céljukat Hódmezővásárhely központjának érintése nélkül.
A munkaterület-átadó sajtótájékoztatón Hegedűs Zoltán alpolgármester kifejtette, a város gazdaságfejlesztése szempontjából az egyik meghatározó beruházás indul el.
Ez a fejlesztés fogja ugyanis összekötni az ipari parkot az északi elkerülővel, illetve a 47-es számű főúttal.
Hozzátette, az ipari parkot gyorsabban és energiatakarékosabban érhetik el majd a gépjárművek, az üzemi területre tartó teherautóforgalom nem fogja szennyezni több hódmezővásárhelyi városrész levegőjét.
A sajtótájékoztatón szintén beszédet tartó Lázár János Miniszterelnöséget vezető miniszter elmondta: reményei szerint idén novemberre átadhatják a fejlesztést, amivel Hódmezővásárhely közlekedésbiztonsága és levegőminősége is érdemben fog javulni. A miniszter úgy fogalmazott, a márciusban elkészülő északi elkerülővel együtt ez a beruházás egy városi körgyűrűt hoz létre.
A kivitelező Délútat a rendezvényen Juhász Lóránt gazdasági ügyvezető igazgató, Hegyesi István műszaki igazgató, illetve Belovai Dániel projektvezető képviselte.
Bár a legtöbben csak a tereléseket és burkolatcserét látják, az MKIF Zrt. munkája autópályáink kezelésében ennél jóval sokrétűbb. Az üzemeltetés léptékéről és feladatairól Tóth János üzemeltetési koordinációs igazgatóval beszélgettünk.
Az újszerű zsalurendszer lehetővé teszi a pályalemez áttörésmentes betonozását: amellett, hogy a szerkezet minőségét javítja, jelentősen csökkenti az építési időt és minimalizálja a forgalmi fennakadásokat.