A HE-DO, a Penta és a KM Építő az autópálya új mogyoródi csatlakozásánál épülő felüljáró gerendáit emeli be ideiglenes forgalomelterelés mellett.
Elkészült az M3-as autópálya Nyíregyháza irányába tartó pálya gyorsító- valamint lassítósávja, illetve a zajvédőfal is megépült az érintett szakaszon, így hétfőtől kezdve megszűnt a sebességkorlátozás az útvonalon – derül ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) sajtóközleményéből. Ezt követően kerül sor a 19. kilométernél épülő felüljáró gerendáinak beemelésére, melyhez jelenleg állítják fel az állványzatot.
A tavaly októberben megkezdett beruházásban a HE-DO Kft., a Penta Általános Építőipari Kft. és a KM Építő Kft. konzorciuma kapcsolja be az M3-ast a Mogyoródra Fótról vezető 2101-es számú úthoz.
A munkálatok során kétirányú modern kapcsolattal kiváltják az eddig egyirányú (csak pesti irányból használható) és rossz minőségű utakkal bíró lejárót. A projektben két felüljáró és négy körforgalom mellett másfél kilométernyi új nyomvonalú bekötőút is létrejön.
Kapitány Attila mogyoródi alpolgármester korábban kifejtette: a beruházás fontos a térségben lakók szempontjából. Szavaiból kiderült: a csomópont a fejlesztés megvalósulása előtti állapotában csak Budapesttel köti össze a települést és nem alkalmas az autópálya lehető legjobb használatára.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.