Elkészülnek a Podmaniczky utca egyik legfontosabb szakaszának felújítási tervei.
Nemrég számoltunk be arról, hogy kiderült: hogyan fog kinézni a fővárosi belvárosi Bajcsy-Zsilinszky út mentén található Podmaniczky tér egy átfogó rekonstrukciót követően. A budapesti V. kerület önkormányzata által közölt látványtervek szerint az Arany János utcai M3-as metrómegállónak otthont adó közterület parkos kialakítást kap.
Most ugyanezen a környéken haladt előre egy kisebb mértékű, de közlekedési szempontból szintén fontos projekt: a Bajcsy-Zsilinszky utat a Teréz körúttal összekötő pálya, a Podmaniczky út első 350 méterének felújítása. A jelentős forgalmat lebonyolító útvonal korszerűsítéséhez szükséges teljeskörű kiviteli terveket a Via Futura Mérnöki Kft. készítheti el mintegy 14 millió forintos költséggel - derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
A több troli- és buszvonal által is használt útszakasz rekonstrukciója a BKK Zrt. beruházásában valósul meg.
A Podmaniczky utca belvárosi szakaszát már Pest, Buda és Óbuda 1873-as egyesülését megelőzően, már az 1820-as évektől is használták az akkor még jelentős részben német anyanyelvű polgárok. Első elnevezése ennek megfelelően Drei Lammer Gasse (Három Bárány utca) volt. 1874-ben kapta meg mai nevét, melyet azóta visel az 1951 és 1990 közötti időszak kivételével, amikor Rudas László utca volt az elnevezése.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.