Hétvégétől a Strabag munkálatainak köszönhetően az M2-es Dunakeszi-Fót és Göd közötti útszakaszán már az újépítésű pályán haladhatnak 2x1 sávon az autósok, az eddig használt szintén 2x1 jobboldali pálya átalakítását pedig idén őszre fejezik be. Ezzel együtt a térség fejlesztéséhez a Penta és a HE-DO is hozzájárul.
A Dunakeszi-Fót és Göd-Újtelep- csomópont között a Strabag kivitelezésében az ideiglenes forgalomterelés kiépítését követően az új baloldali pályán, 2×1 sávon haladhatnak majd az autósok hétvégétől. A szakaszon 60-80 km/h-s sebességkorlátozás lesz érvényben a régi, jobb oldali pálya átépítése idején, melynek átadása 2019 őszén várható – derül ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményéből.
Korábban már beszámoltunk a beruházás folyamatáról, (valamint TV-műsorunk stábja is ellátogatott a helyszínre), illetve ahhoz az autópálya-kivitelezéshez kapcsolódó fejlesztésről is, melynek során a Penta Általános Építőipari Kft. és a HE-DO Kft. új bekötőutat épít az M2-eshez Göd déli részénél.
Az M2-es gyorsforgalmi út 21-29 km szelvényei között nem csak a pálya építése fejeződött be, hanem a bal pályán elkészült az új Dunakeszi csomópontnál a tervezett műtárgy, illetve a kapcsolódó műtárgyak felújítása is. Ezen felül a közmű kiváltási-, vízépítési-, forgalomtechnikai-, valamint környezetvédelmi munkákat is elvégezte a kivitelező.
Az új Sződligeti csomópontban megépültek az M2 autóút 34 km szelvénye után a bal pályához csatlakozó csomóponti ágak, valamint a Sződliget irányába vezető új út is.
Ennek köszönhetően az itt szükséges ideiglenes forgalomterelés kiépítését követően, a Budapest irányába történő felhajtás, valamint a Vác irányából történő lehajtás ebben a csomópontban bonyolódhat le a régi Sződligeti forgalmi csomópont helyett. A továbbiakban 40-60 km/h-s sebességkorlátozás lesz érvényben az építkezés befejezéséig.
A beruházásnak köszönhetően 2019 őszétől 2×2 sávon, 110 km/h sebességgel haladhatnak majd az autósok a teljes Budapest-Vác szakaszon.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.