A körgyűrű terhelése közel kétszeresére nőtt az elmúlt években, ami jelentősen igénybe veszi az útburkolatot, ezért van szükség a Strabag által kivitelezett munkára.
Új forgalmi rend lép életbe az M0-s autóúton áprilisban - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője kedden Szigetszentmiklóson, sajtótájékoztatón. Az M0-s autóút déli szektorának fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásból az STR M0 Konzorcium (STRABAG Építő Kft. és STRABAG AG) kivitelezésében valósul meg.
A NIF Zrt. tájékoztatásából kiderült, a projekt 2018 júliusában indult el az M6-os autópálya és az 51-es főút között található hidak bontási és építési munkáival.
Kiss Boglárka elmondta, az autópálya déli szektorában a felújítás az 1-es főút felé vezető oldalt érinti majd a 17. és a 23. kilométerszelvényben. A 17. kilométerszelvény a halászteleki lehajtó után kezdődik, a 23. pedig az 51-es főút csatlakozása van. A munkálatok alatt az autóutat kétszer kétsávosra korlátozzák áprilistól.
A fejlesztés az aszfaltburkolatot betonra cseréli. A munkálatok a tervek szerint novemberben fejeződnek be - jelezte Kiss Boglárka. A szóvivő elmondta, hogy a felújításokat három ütemben végzik majd. Az első szakaszt (22-23. kilométerszelvény) júliusban, a másodikat (17-19. kilométerszelvény) augusztusban, a harmadikat (17-22. kilométerszelvény) pedig novemberben adják át.
Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, hogy az elmúlt években az M0-s autóút napi átlagos forgalma 67 ezerről 120 ezerre nőtt, ami jelentősen igénybe veszi az útburkolatot, ezért kell kicserélni az aszfaltot betonra.
A szatmári térség gyorsforgalmi bekötését megteremtő projektben mind a pályaszerkezet, mind a hidak építését tekintve a kitűzött célok fölött teljesített a Duna Aszfalt Építő Zrt. 2024-ben.
Még a tervezési szakaszban társadalmi egyeztetést tartottak, aminek megfelelően a 3111-es út és a meglévő 31-es főút közötti szakaszra alternatívákat megoldásokat dolgoznak ki.