A körgyűrű terhelése közel kétszeresére nőtt az elmúlt években, ami jelentősen igénybe veszi az útburkolatot, ezért van szükség a Strabag által kivitelezett munkára.
Új forgalmi rend lép életbe az M0-s autóúton áprilisban - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője kedden Szigetszentmiklóson, sajtótájékoztatón. Az M0-s autóút déli szektorának fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásból az STR M0 Konzorcium (STRABAG Építő Kft. és STRABAG AG) kivitelezésében valósul meg.
A NIF Zrt. tájékoztatásából kiderült, a projekt 2018 júliusában indult el az M6-os autópálya és az 51-es főút között található hidak bontási és építési munkáival.
Kiss Boglárka elmondta, az autópálya déli szektorában a felújítás az 1-es főút felé vezető oldalt érinti majd a 17. és a 23. kilométerszelvényben. A 17. kilométerszelvény a halászteleki lehajtó után kezdődik, a 23. pedig az 51-es főút csatlakozása van. A munkálatok alatt az autóutat kétszer kétsávosra korlátozzák áprilistól.
A fejlesztés az aszfaltburkolatot betonra cseréli. A munkálatok a tervek szerint novemberben fejeződnek be - jelezte Kiss Boglárka. A szóvivő elmondta, hogy a felújításokat három ütemben végzik majd. Az első szakaszt (22-23. kilométerszelvény) júliusban, a másodikat (17-19. kilométerszelvény) augusztusban, a harmadikat (17-22. kilométerszelvény) pedig novemberben adják át.
Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, hogy az elmúlt években az M0-s autóút napi átlagos forgalma 67 ezerről 120 ezerre nőtt, ami jelentősen igénybe veszi az útburkolatot, ezért kell kicserélni az aszfaltot betonra.












Nem csupán autóútként, hanem zöld közterületként is működik majd átalakulását követően a Jókai Mór utca a következő években.
Az MKIF folyamatosan dolgozik összesen 72 híd, illetve felüljáró átépítésén az autópálya fejlesztésének óriásprojektjében.