A város déli elkerülőjeként is működő pálya fejlesztésén a Duna Aszfalt dolgozik.
Újabb szakaszába lépett Kecskemét mellett az útépítési munka, most az 54-es főút bővítéséről érkeztek új hírek. A Kecskemét déli határában haladó út meglévő 2x1 sávos szakaszát 2x2 sávossá fejlesztik az M5-ös autópálya és az 5-ös főút közötti, 5,7 kilométer hosszú szakaszon. A NIF Zrt. beruházása nettó 8,77 milliárd forintból valósul meg a Duna Aszfalt Kft. kivitelezésében (a vállalat tavaly decemberben adta át szintén Kecskemét mellett a város régen várt északi elkerülőjét).
Az állami autópályafejlesztő tájékoztatása szerint a projekt részeként áprilisban kezdődik meg a meglévő pálya burkolatának felújítása. A munkálatok idejére az 54. sz. főút forgalmát a Halasi út kereszteződésétől a Búzakalász utcai körforgalomig a már megépített 2×1 sávos új pályára terelik át. Az érintett szakaszon 60 km/h sebességkorlátozás mellett haladhatnak a közlekedők.
A fejlesztés során az útszakasz északi oldalán 7 kilométer hosszan egyesített szerviz- és kerékpárút, déli oldalán pedig 4,5 km földút létesül. Szintén a bővítés során jön létre:
Emellett elvégzik a szükséges közműkiváltási feladatokat is.
Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.