A Budapest-Pozsony autópályát teljessé tevő fejlesztésben a Strabag 85 százalékos készültségig jutott a jobb pályán.
A terveknek megfelelően halad az M15-ös autóútnak az M1-es és a rajkai országhatár közötti négysávosítása - adta hírül a beruházó NIF Zrt. A projektet a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG kivitelezi tavaly február óta.
A beruházásban a jelenlegi kétszer egysávos autóút plusz két sávot kap 14,5 kilométeren, ezeket az út határ felé vezető oldalán alakítják ki, vagyis a jobb pályán. A nettó 19,5 milliárd forintos projektben a határátkelő akadálymentesítése is megtörténik, emellett felújítják a már meglévő sávokat is.
A NIF híre szerint a jobb pálya jelenleg 85%-os készültségben van, ezen belül két rövidebb, 2,5 és 1,5 km-es szakaszon már teljesen elkészült. A forgalmat ezeken a szakaszokon már az új aszfaltra terelték, és elkezdődtek a bal pálya felújítási munkálatai. A további részeken a forgalom a következő hónapokban szakaszosan kerül átterelésre a jobb pályára.
A fejlesztés többek közt amiatt is jelentős, mert általa teljessé válik a Budapest-Pozsony-Prága autópálya.
Az M15-ösön hét új műtárgy jön létre rajta, köztük a legjelentősebbek a MÁV Hegyeshalom-Budapest és a GYESEV Rajka-Hegyeshalom vasútvonalak feletti felüljárók, valamint a Lajta folyó feletti híd. A tervezett befejezési határidő: 2020 tavasz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.