Az új út a pilisi régióból Budakalász kihagyásával vezeti át a forgalmat a 11-es főútra.
A TED-en kihirdették a budakalászi közlekedésfejlesztés tervezői közbeszerzését, mely két részfeladatból áll. A budakalászi elkerülő út megtervezését az Uvaterv Zrt. végzi el 81,6 millió forintos szerződéses értéken. A pomázi iparterület jelenlegi bekötésének körforgalmi csomóponttá alakítását a Pro Urbe Kft. tervezi meg a 7,9 millió forintos szerződéses értéken. A feladat mindkét esetben a környezetvédelmi, engedélyezési, valamint kiviteli terv és tendertervek elkészítése.
Ahogy azt korábban megírtuk, a budakalászi 108-as út a Szentendrére vezető 11-es főút és a Pilist Pilisszentkereszten keresztül átszelő 1111-es út között épül meg.
Az elkerülő út a pilisi régióból Budapest felé tartó forgalomnak ad majd megoldást, miután a Pomáz felől érkezőket Budakalász kihagyásával tereli a 11-esre.
Az elkerülő már 1985-ben bekerült a város rendezési tervei közé, ám csak nemrég kapott engedélyt és állami költségvetési forrást a megvalósításhoz.
A kétszer egy sávos út 2500 méter hosszú lesz, egy körforgalommal, két különszintű csomóponttal jön létre. Átvezetés létesül a 11-es főút felett, valamint a 1111-es út és a HÉV-vonal felett. Utóbbi jelentőségét az adja, hogy jelenleg az ezirányú forgalmat gyakran megakasztja a HÉV érkezésekor a sorompó.
A projektben az elkerülő végén egy különszintű csomópont jön létre a 11-es főúton. Ehhez kapcsolódva a 11-es főút mintegy 2,1 kilométeren bővítést kap.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.