2024.03.19, Kedd
Távolabbi félgyűrű épülhet az M0-s tehermentesítésére
Illusztráció (Bernát Benjámin/magyarepitok.hu)

Távolabbi félgyűrű épülhet az M0-s tehermentesítésére

magyarnemzet.hu

2019.05.20. 16:58 - Szabó Ákos

2x2 sávos gyorsforgalmi pályát alakítanak ki Komárom, Székesfehérvár és Kecskemét között, hamarosan elkészül a megvalósíthatósági terv.

Hirdetés

Jelentősen csökkentené Közép-Magyarország és az M0-s forgalmát a kormány tervezete, melyről Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár tájékoztatta a Magyar Nemzetet. Az M0-s mellett az M1-es és az M5-ös terhelésén is enyhítő új útvonalról megvalósíthatósági tanulmány készül – fejtette ki a szakpolitikus.

A tervek szerint

  • az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es,
  • valamint a Székesfehérvártól délre induló 63-as főutat

bővítenék 2x2 sávosra az eddig használt nyomvonalakon (a fejlesztés északi szakaszáról már korábban is beszámoltunk). A projektben így egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetést alakítanának ki az M1-es és a még szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között, melyen Kecskemétig haladhat majd a forgalom. A megyeszékhelyből ezt követően az M5-ösön fordulhatnak majd dél a járművek.

 

A tervezett útvonal (index.hu)

Ha a fővárostól mintegy 100 kilométeres távolságban futó körgyűrű elkészül, az a budapesti elővárosi forgalmat is érezhetően csökkenteni fogja. Jelenleg a hazai közúthálózat Budapest-központú kialakításából fakadóan a Nyugat-, valamint Észak-Európa és a Balkán közötti nemzetközi áruforgalom Budapest közvetlen közelében halad el, ezt a terhelést oldaná fel az új útvonal.

ÚtépítésútépítésM1-es autópályaM0-ás13-as főút81-es főút63-as főútKomárom

Hírlevél

Hirdetés