2024.03.29, Péntek
M8-as: már készülnek a Siófok-Kecskemét szakasz építésére
lokal.hu (illusztráció)

M8-as: már készülnek a Siófok-Kecskemét szakasz építésére

mti, magyarepitok.hu

2017.10.12. 15:42 - Szabó Ákos

Elkészítik a mintegy 115 kilométeres, a Dunát Dunaújvárosnál átszelő 2x2 sávos út terveit, 2023-ban indulhat meg a munka.

Hirdetés

Megkezdődnek az M8-as gyorsforgalmi út mintegy 110-120 kilométeres új szakaszához szükséges előkészületi munkák. Az új útvonal az M7-es autópálya és a 710-es főút várhatóan 2019-re elkészülő csomópontjánál fog kezdődni, majd a dunaújvárosi Pentele-hídon keresztül egészen Kecskemétig halad.

2022-ig várhatóan elkészül a 2x2 sávos M8-on való munkálatok megkezdéséhez szükséges dokumentáció: elkészítik a hatástanulmányokat, elvégzik a tervezési feladatokat és megszerzik az építési engedélyeket mintegy 10 milliárd forintból. Ezt követően pedig 2023-ban megkezdődhet a nagyberuházás  – derült ki Homolya Róbert államtitkár sajtótájékoztatóján csütörtökön.

Az M8-as teljes tervezett útvonala (a dunaújvárosi híd és szakasz kékkel jelölve)


Az államtitkár kifejtette: az új útszakasz a Graztól Egerig, illetve Békéscsabáig tartó M8-tengely kiépítésének fontos mérföldköve. Magas ipari teljesítményt nyújtó nagyvárosokat, komoly gazdasági és idegenforgalmi potenciállal rendelkező térségeket kötnek vele össze - tette hozzá.

Nem kell majd mindenhova Budapesten keresztül utazni

Az M8-as autópálya kiemelten fontos lehet az ország számára: a jelenleg Budapest-központú autópálya- és főúthálózatot teszi decentralizáltabbá. A tervek szerint Szentgotthárdtól Szolnokig épül meg, utóbbi városnál létrejövő végpontjának tervezését nemrég a Roden Kft. nyerte el.

Az M8-as három használatban levő autópályát köt majd össze: a balatoni M7-est, a pécsi M6-ost és a kecskeméti M5-öst. A Bács-Kiskun megyei városnál pedig a most épülő, Békéscsaba felé tartó M44-es úthoz fog csatlakozni, amivel létrejön egy, a fővárostól délre húzódó kelet-nyugat irányú közlekedési csatorna.

A kormány az elhangzottak szerint a 2022 utáni útfejlesztéseknél már a gyűrű- és haránt irányú útfejlesztéseket helyezi előtérbe. Ennek értelmében az M8-as út mellett megépülhet a Szeged-Debrecen közötti út, vagy elkészülhet az M1-es autópálya Budapest-Győr közötti háromsávosítása.

 

ÚtépítésKecskemétM44-esSiófokDunaújvárosM8-as

Hírlevél

Hirdetés