A Hazai Építőgép és a Duna Aszfalt kivitelezésében új szakasszal kötik össze az észak-balatoni elkerülő utat az M7-essel. A nyári időszakban hétvégente gyakran akadozó forgalom szűk keresztmetszeti pontján enyhül a terhelés.
Nettó 7,3 milliárd forintos beruházással éri el az Balaton északi partján futó 71-es út forgalmát enyhítő 710-es elkerülő az M7-es autópályát. A fejlesztés kivitelezői a Hazai Építőgép Társulás Kft. és a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. A projekt a kormány tavaly ősszel bejelentett 2500 milliárdos útfejlesztési programjában valósul meg, a részletek októberben derültek ki.
Közbeszerzési ajánlatott tett még a Swietelsky, a Strabag és az Euroaszfalt, valamint a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Dobrastav által alkotott konzorcium.
A fejlesztés során elkészül:
A Balatonakarattyán, Balatonkenesén és Balatonfűzfőn áthaladó forgalom és nyáron rendszeresen kialakuló dugók megszüntetésére épült meg 2008-ban a 710-es főút. Ez az elkerülő mostanáig azonban nem érte el az autópályát és a fennmaradó néhány kilométeres szakaszon rendszeresen kialakult a torlódás. Ezt orvosolja az új beruházás.
A MERKBAU Zrt. példaértékű 35 éves története során először fordul elő, hogy nem egy alapító tulajdonos irányítja a cégcsoportot. Knáb József Igazgatósági Elnökké választása emiatt vízválasztó, ám valójában egy annyira tudatos és szerves folyamat újabb lépcsője, amely önmagában megérdemli a figyelmet. A cégcsoport kulcsembereivel beszélgetve ugyanakkor a 35 év alatt kiforrott alapértékeket is kutattuk, amelyek most a jövő zálogát jelentik.
A SZABADICS Akadémia a jövő mérnökeinek szól és célja, hogy hidat építsen a tapasztalt szakemberek és a fiatalok között.