A Hazai Építőgép és a Duna Aszfalt kivitelezésében új szakasszal kötik össze az észak-balatoni elkerülő utat az M7-essel. A nyári időszakban hétvégente gyakran akadozó forgalom szűk keresztmetszeti pontján enyhül a terhelés.
Nettó 7,3 milliárd forintos beruházással éri el az Balaton északi partján futó 71-es út forgalmát enyhítő 710-es elkerülő az M7-es autópályát. A fejlesztés kivitelezői a Hazai Építőgép Társulás Kft. és a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. A projekt a kormány tavaly ősszel bejelentett 2500 milliárdos útfejlesztési programjában valósul meg, a részletek októberben derültek ki.
Közbeszerzési ajánlatott tett még a Swietelsky, a Strabag és az Euroaszfalt, valamint a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Dobrastav által alkotott konzorcium.
A fejlesztés során elkészül:
A Balatonakarattyán, Balatonkenesén és Balatonfűzfőn áthaladó forgalom és nyáron rendszeresen kialakuló dugók megszüntetésére épült meg 2008-ban a 710-es főút. Ez az elkerülő mostanáig azonban nem érte el az autópályát és a fennmaradó néhány kilométeres szakaszon rendszeresen kialakult a torlódás. Ezt orvosolja az új beruházás.
A WHB generálkivitelezésben megújult ETO Parkot szeptemberben nagyszabású, ingyenes esemény nyitja majd meg.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.