A Hazai Építőgép és a Duna Aszfalt kivitelezésében új szakasszal kötik össze az észak-balatoni elkerülő utat az M7-essel. A nyári időszakban hétvégente gyakran akadozó forgalom szűk keresztmetszeti pontján enyhül a terhelés.
Nettó 7,3 milliárd forintos beruházással éri el az Balaton északi partján futó 71-es út forgalmát enyhítő 710-es elkerülő az M7-es autópályát. A fejlesztés kivitelezői a Hazai Építőgép Társulás Kft. és a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. A projekt a kormány tavaly ősszel bejelentett 2500 milliárdos útfejlesztési programjában valósul meg, a részletek októberben derültek ki.
Közbeszerzési ajánlatott tett még a Swietelsky, a Strabag és az Euroaszfalt, valamint a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Dobrastav által alkotott konzorcium.
A fejlesztés során elkészül:
A Balatonakarattyán, Balatonkenesén és Balatonfűzfőn áthaladó forgalom és nyáron rendszeresen kialakuló dugók megszüntetésére épült meg 2008-ban a 710-es főút. Ez az elkerülő mostanáig azonban nem érte el az autópályát és a fennmaradó néhány kilométeres szakaszon rendszeresen kialakult a torlódás. Ezt orvosolja az új beruházás.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.