2022-ig 81 főút újulhat meg, továbbá mintegy ezer kilométer új négysávos autóút és autópálya épülhet hazai és európai uniós forrásokból.
A kormány 2500 milliárd forintos közútfejlesztési programot hagyott jóvá szerdán. A programot Lázár János, a Miniszterelnökség vezetője jelentette be szokásos csütörtöki sajtótájékoztatóján.
A tárcavezető kifejtette, 2022-ig 81 főút újulhat meg és mintegy ezer kilométer új négysávos autóút és autópálya épülhet hazai és európai uniós forrásokból.
Hozzátette, a döntésről szóló kormányhatározat részletesen tartalmazza majd az érintett útjegyzéket. Néhány elemet kiemelt: az M2 Budapest és Vác közötti beruházását, a várpalotai elkerülő befejezését, a megyei jogú városok gyorsforgalmú összekötését az autópályákkal és valamennyi autópálya kiterjesztését a határig.
Korábbi kormányzati kommunikációt megerősítve Lázár János elmondta, a kabinet 1100 milliárd forintot szán vasútfejlesztési programra. Ennek egyebek mellett része lesz a Nyugati és a Keleti Pályaudvar felújítása, valamint egy balatoni körvasút létrehozása.
A mostani bejelentés - azzal együtt, hogy a korábbi távlatoknál két évvel előbbre tekint - komoly mértékű növekedést mutat az útfelújítási tervekben. Tasó László, az NFM államtitkára ugyanis még májusban úgy nyilatkozott a kormány terveiről, hogy 2020-ig 1215 milliárd forint jut útfejlesztésre. Ennek során 943 kilométer út épül, ebből 550 kilométer gyorsforgalmi út. A csütörtöki bejelentésnél viszont mintegy 1000 kilométer a gyorsforgalmi utakra (vagyis az autópályákra és a négysávos utakra) vonatkozó szám, illetve a forrásösszeg is kétszerese a korábban bejelentettnek. A vasúti fejlesztésekre szánt 1100 milliárd az államtitkár beszámolójában is ugyanígy szerepelt.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.